-
- Advertisement
stop driften.
8 berichten
• Pagina 1 van 1
stop driften.
Hey,
Ik heb dit jaar een TT-01 kit in elkaar gestoken met de bedoeling wat te racen (geen wedstrijden enkel amuzement).
Toen ik hem echter testte ben ik tot de vaststelling gekomen dat hij steeds aan het driften slaat bij het minste dat ik aan de sturing kom. ter info, er zit een brushles motor in en de ophanging (armen, enz) zijn vervangen door Alu upgrade stukken.
voor de rest is hij standaart (ook de vering).
Kan me iemand zeggen hoe ik dit driften uit de wagen kan krijgen?
Ik heb dit jaar een TT-01 kit in elkaar gestoken met de bedoeling wat te racen (geen wedstrijden enkel amuzement).
Toen ik hem echter testte ben ik tot de vaststelling gekomen dat hij steeds aan het driften slaat bij het minste dat ik aan de sturing kom. ter info, er zit een brushles motor in en de ophanging (armen, enz) zijn vervangen door Alu upgrade stukken.
voor de rest is hij standaart (ook de vering).
Kan me iemand zeggen hoe ik dit driften uit de wagen kan krijgen?
-
buzzy
- Lid op training
- Berichten: 67
- Geregistreerd: 13 Apr 2012, 00:38
Wat voor motor zit erin ?
Misschien is die de snel?
Zachtere bandjes?
Grtz
Misschien is die de snel?
Zachtere bandjes?
Grtz
-
StefCross
- Geavanceerd lid
- Berichten: 518
- Geregistreerd: 15 Mrt 2012, 20:25
StefCross schreef:Wat voor motor zit erin ?
Misschien is die de snel?
Zachtere bandjes?
Grtz
Ik vrees dat het aan de motor ligt.
Het is een motor van ezrun brushles 6.5T met 60A ESC en een lipo van 3300mAh 25-50C.
-
buzzy
- Lid op training
- Berichten: 67
- Geregistreerd: 13 Apr 2012, 00:38
Ja dat is wel overkill ..
Denk dat je misschien beter eens kijkt voor een 15t oid?
Grtz
Denk dat je misschien beter eens kijkt voor een 15t oid?
Grtz
-
StefCross
- Geavanceerd lid
- Berichten: 518
- Geregistreerd: 15 Mrt 2012, 20:25
Op welke ondergrond rij je ? En in een club ? Dus ik bedoel dan indoor of outdoor circuit of op een parking?
Mocht je op een parking rijden is het verloren moeite om het driften eruit te krijgen!
6.5T is zeker en vast overkill, zeker als je lichtjes gaat boosten.
Mocht je olie gevulde dempers hebben, doe rondom 450 of 400 in van dikte.
Verder vanvoor medium veren en vanachter zacht.
Kwa banden, degene die goede grip hebben op circuits zijn de Sorex banden. Die komen voorgelijmd voor 32€ perstuk ongeveer. En bandensmeer (LRP gebruik ik zelf)..
Maar ik zeg het nog eens, voor op een parking verloren moeite!
Mocht je op een parking rijden is het verloren moeite om het driften eruit te krijgen!
6.5T is zeker en vast overkill, zeker als je lichtjes gaat boosten.
Mocht je olie gevulde dempers hebben, doe rondom 450 of 400 in van dikte.
Verder vanvoor medium veren en vanachter zacht.
Kwa banden, degene die goede grip hebben op circuits zijn de Sorex banden. Die komen voorgelijmd voor 32€ perstuk ongeveer. En bandensmeer (LRP gebruik ik zelf)..
Maar ik zeg het nog eens, voor op een parking verloren moeite!
Tamiya F103 Tamiya TRF416we Tamiya TRF417X Team Associated RC12.5
Futaba 3GR Fasst
Futaba 3GR Fasst
-
Olii
- Globale moderator
- Berichten: 134
- Geregistreerd: 22 Apr 2011, 12:30
- Woonplaats: Lier
Olii schreef:Op welke ondergrond rij je ? En in een club ? Dus ik bedoel dan indoor of outdoor circuit of op een parking?
Mocht je op een parking rijden is het verloren moeite om het driften eruit te krijgen!
6.5T is zeker en vast overkill, zeker als je lichtjes gaat boosten.
Mocht je olie gevulde dempers hebben, doe rondom 450 of 400 in van dikte.
Verder vanvoor medium veren en vanachter zacht.
Kwa banden, degene die goede grip hebben op circuits zijn de Sorex banden. Die komen voorgelijmd voor 32€ perstuk ongeveer. En bandensmeer (LRP gebruik ik zelf)..
Maar ik zeg het nog eens, voor op een parking verloren moeite!
Hey,
Ik rij gewoon recretief voor de fun indoor te MC Ronse.
De ondergrond is vast tapijt.
Ik heb deze week eens getest thuis op de straatklinkers en daar is het driften iets minder erg.
Bedankt voor de tips, ik zal het eens uittesten. Het bandensmeer heb ik al getest te MC Ronse en het is iets beter maar niet noemenswaardig. Het minste dat ik aan de sturing kom ben ik onmiddelijk 180 tot 360 gedraaid.
-
buzzy
- Lid op training
- Berichten: 67
- Geregistreerd: 13 Apr 2012, 00:38
Toevallig was ik vorige week op de TamiyaCup in Ronse, was jij er ook?
Het tapijt ginder geeft zeer goede grip, het is wel dringend aan vervanging toe want het circuit toont ernstige slijtage..
Je moet secondelijm doen op de buitenste rand van je banden. Net een stukje boven de velg.
Dan gaat je wagen minder stuur krijgen en dus ook niet de neiging krijgen om 180 graden te draaien.
Als je bandensmeer gebruikt ontvet dan eerst de banden met remmenreiniger of wasbenzine, vanachter volledig smeren en vanvoor half tot 1/4.
Nog raad ik aan om met zo een sterke motor met sorex banden te gaan rijden, met al die power ben je niets als je het niet op de grond kunt zetten! Persoonlijk vind ik als je als beginner begint dat een mabuchi snel genoeg gaat op ronse. Als je beheerst met een mabuchi overweg kunt kun je al eens naar een 13.5T of 10.5T niet vertimed gaan. Maar 6.5t is echt overkill. Zelfs met mijn TRF417x kan ik met zo een motor mijn wagen niet deftig laten rondgaan. Omdat het circuit er zo klein is..
Het tapijt ginder geeft zeer goede grip, het is wel dringend aan vervanging toe want het circuit toont ernstige slijtage..
Je moet secondelijm doen op de buitenste rand van je banden. Net een stukje boven de velg.
Dan gaat je wagen minder stuur krijgen en dus ook niet de neiging krijgen om 180 graden te draaien.
Als je bandensmeer gebruikt ontvet dan eerst de banden met remmenreiniger of wasbenzine, vanachter volledig smeren en vanvoor half tot 1/4.
Nog raad ik aan om met zo een sterke motor met sorex banden te gaan rijden, met al die power ben je niets als je het niet op de grond kunt zetten! Persoonlijk vind ik als je als beginner begint dat een mabuchi snel genoeg gaat op ronse. Als je beheerst met een mabuchi overweg kunt kun je al eens naar een 13.5T of 10.5T niet vertimed gaan. Maar 6.5t is echt overkill. Zelfs met mijn TRF417x kan ik met zo een motor mijn wagen niet deftig laten rondgaan. Omdat het circuit er zo klein is..
Tamiya F103 Tamiya TRF416we Tamiya TRF417X Team Associated RC12.5
Futaba 3GR Fasst
Futaba 3GR Fasst
-
Olii
- Globale moderator
- Berichten: 134
- Geregistreerd: 22 Apr 2011, 12:30
- Woonplaats: Lier
Olii schreef:Toevallig was ik vorige week op de TamiyaCup in Ronse, was jij er ook?
Het tapijt ginder geeft zeer goede grip, het is wel dringend aan vervanging toe want het circuit toont ernstige slijtage..
Je moet secondelijm doen op de buitenste rand van je banden. Net een stukje boven de velg.
Dan gaat je wagen minder stuur krijgen en dus ook niet de neiging krijgen om 180 graden te draaien.
Als je bandensmeer gebruikt ontvet dan eerst de banden met remmenreiniger of wasbenzine, vanachter volledig smeren en vanvoor half tot 1/4.
Nog raad ik aan om met zo een sterke motor met sorex banden te gaan rijden, met al die power ben je niets als je het niet op de grond kunt zetten! Persoonlijk vind ik als je als beginner begint dat een mabuchi snel genoeg gaat op ronse. Als je beheerst met een mabuchi overweg kunt kun je al eens naar een 13.5T of 10.5T niet vertimed gaan. Maar 6.5t is echt overkill. Zelfs met mijn TRF417x kan ik met zo een motor mijn wagen niet deftig laten rondgaan. Omdat het circuit er zo klein is..
Hey, ik was er niet.
Had andere verplichtingen.
Bedankt voor de info en de tips. ga ze zeker eens uittesten.
-
buzzy
- Lid op training
- Berichten: 67
- Geregistreerd: 13 Apr 2012, 00:38
8 berichten
• Pagina 1 van 1
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten
-
- Advertisement