-
- Advertisement
Tricopter revisie
44 berichten
• Pagina 1 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Tricopter revisie
Naar aanleiding van een redelijk zware crash van laatst ben ik nu bezig met mijn tri'tje te herstellen, de meeste hadden de foto's al gezien, maar dacht dat sommigen het misschien leuk vonden als ik het hele proces hier nog eens laat zien.
zelf heb ik alle inspiratie toen gehaald bij http://rcexplorer.se/projects/2011/09/the-tricopter-v2-5/.
Vermits dat ik ondervonden heb dat de meeste van zijn technieken best wel goed zijn behoud ik ook voor een groot deel zijn systeem.
hier een foto'tje van de laatste landing (lees Crash )
Dus ja, alles even demonteren om de volledige schade op te meten, en dan alles terug assembleren. en een paar dingetjes verfijnen.
Leukste vind ik het yaw mechanisme... daar kruipt redelijk wat tijd in en is zo'n lelijk ding, maar o zo belangrijk...
Ik gebruik hiervoor dus dezelfde techniek maar dan een maatje groter
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=8432
Geen bijkomstig slijpwerk hier, deze passen beter in elkaar, misschien een beetje te nipt, maar die speling vind ik nog kunnen...
om de as te verbeteren heb ik alle 3 van de vier gaten verbreedt, degene waar de rode pijl naar wijs, daar heb ik schroefdraad in getapt, zodat het vijsje dat erin zit niet meer lostrilt... (vond dat hatelijk )
Omdat mijn motortje niet rechtstreeks past op het scharniertje moet er dus iets sterk/licht tussen... voordien gebruikte ik hiervoor een stukje aluminium, maar omdat dat (na een iets te brute landing ) wel een durfde plooien ben ik overgegaan op volkern (op aanraden van D_Argo).
gaatjes boren, en rubbertjes ertussen die voorzien zijn voor de montage van de servo.... alles proberen om trillingen naar een minimum te herleiden.
dit wordt het pincipe...
plaatje beetje bijgewerkt, opdat het kleiner is: minder gewicht, en hopelijk minder weerstand
Niet echt het mooiste maar een likje verf kan daar al een stuk verbetering in brengen...
hier het eindresultaat.... denk dat hoek groot genoeg is, heb hier nog nooit problemen van ondervonden.
Volgende stap de motortjes eens een smeerbeurt geven...denk dat dat opportuun is gezien de hoeveelheid zand erin zat...hiervoor gebruik ik kettingreiniger, deze smeert en spoelt de vuiligheid weg, na assemblage klinken de lagers altijd stuk beter....
Dit was het weer, als ik straks nog tijd heb komen de volgende stappen...
Groetjes
zelf heb ik alle inspiratie toen gehaald bij http://rcexplorer.se/projects/2011/09/the-tricopter-v2-5/.
Vermits dat ik ondervonden heb dat de meeste van zijn technieken best wel goed zijn behoud ik ook voor een groot deel zijn systeem.
hier een foto'tje van de laatste landing (lees Crash )
Dus ja, alles even demonteren om de volledige schade op te meten, en dan alles terug assembleren. en een paar dingetjes verfijnen.
Leukste vind ik het yaw mechanisme... daar kruipt redelijk wat tijd in en is zo'n lelijk ding, maar o zo belangrijk...
Ik gebruik hiervoor dus dezelfde techniek maar dan een maatje groter
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=8432
Geen bijkomstig slijpwerk hier, deze passen beter in elkaar, misschien een beetje te nipt, maar die speling vind ik nog kunnen...
om de as te verbeteren heb ik alle 3 van de vier gaten verbreedt, degene waar de rode pijl naar wijs, daar heb ik schroefdraad in getapt, zodat het vijsje dat erin zit niet meer lostrilt... (vond dat hatelijk )
Omdat mijn motortje niet rechtstreeks past op het scharniertje moet er dus iets sterk/licht tussen... voordien gebruikte ik hiervoor een stukje aluminium, maar omdat dat (na een iets te brute landing ) wel een durfde plooien ben ik overgegaan op volkern (op aanraden van D_Argo).
gaatjes boren, en rubbertjes ertussen die voorzien zijn voor de montage van de servo.... alles proberen om trillingen naar een minimum te herleiden.
dit wordt het pincipe...
plaatje beetje bijgewerkt, opdat het kleiner is: minder gewicht, en hopelijk minder weerstand
Niet echt het mooiste maar een likje verf kan daar al een stuk verbetering in brengen...
hier het eindresultaat.... denk dat hoek groot genoeg is, heb hier nog nooit problemen van ondervonden.
Volgende stap de motortjes eens een smeerbeurt geven...denk dat dat opportuun is gezien de hoeveelheid zand erin zat...hiervoor gebruik ik kettingreiniger, deze smeert en spoelt de vuiligheid weg, na assemblage klinken de lagers altijd stuk beter....
Dit was het weer, als ik straks nog tijd heb komen de volgende stappen...
Groetjes
Landen is eigenlijk gecontroleerd neerstorten....
Dus, ben goe bezig
Dus, ben goe bezig
-
Delanghe
- Geavanceerd lid
- Berichten: 715
- Geregistreerd: 20 Okt 2012, 18:46
Heb je al altijd een tri had of heb je de quad ook al geprobeerd ?
Na zoveel tegenslagen ben ik blij dat jullie blijven voortdoen
Na zoveel tegenslagen ben ik blij dat jullie blijven voortdoen
Life is a bitch, fly away from it...
-
RSSD
- Beheerder
- Berichten: 4316
- Geregistreerd: 02 Apr 2011, 12:23
- Woonplaats: Vladslo
Tja het is me wat, maar de echte hobbyist doet altijd verder
-
alfaone
- Rookie
- Berichten: 36
- Geregistreerd: 15 Jun 2012, 20:54
- Woonplaats: Temse
zijn altijd bij voor verbeteringen aande copters deze is wel herbouwd voor het vertrek naar potugal
en we blijven verder gaan tot ze volledig af zijn
ge geraakt er met vallen en opstaan allejeh met veel vallen
en we blijven verder gaan tot ze volledig af zijn
ge geraakt er met vallen en opstaan allejeh met veel vallen
cum insania in calcibus
section 8
section 8
-
D_argo
- Globale moderator
- Berichten: 677
- Geregistreerd: 22 Okt 2012, 20:43
- Woonplaats: kamp
What goes up....
Goe bezig gasten
Goe bezig gasten
Thanks for visiting my YouTube channel!
https://www.youtube.com/user/CrosstownTee
Reely Wild Hawk [upgraded with MicroJet V3]
Durafly F4U Corsair [Beautiful]
Max Thrust Riot [Trainer/Acro]
Spektrum DX6i
https://www.youtube.com/user/CrosstownTee
Reely Wild Hawk [upgraded with MicroJet V3]
Durafly F4U Corsair [Beautiful]
Max Thrust Riot [Trainer/Acro]
Spektrum DX6i
-
CrosstownTee
- Beheerder
- Berichten: 950
- Geregistreerd: 20 Jul 2012, 22:06
- Woonplaats: Elst, Brakel - Oost-Vlaanderen
Must come down, als de batterij plat is ofzo
héhé, tnx voor de reacties.
Heb altijd een tricopter gehad, eigenlijk toeval, nadat de eerste quad, net iets te vaak gecrasht was, hadden we nog maar 3 motoren over, en daar heb ik dan op verder gebouwd. Ondertussen ook al met D_Argo zijn quad enkele vlieguren gemaakt, net zoals hij met mijn tri, maar we verkiezen toch elk ons eigen toestel... tri of quad zijn discussies waar je uren over kunt blijven doorgaan,...
Persoonlijk vind ik niets zo leuk als de uitdaging eraan, crashen, stukken,... is geen tegenslag, is een uitdaging: waarom is ie gecrasht (als het niet aan de piloot lag teminste ) en dan zoeken wat de mogelijke oplossingen zijn, zoals de telemetry ondertussen, de failsafe is ook nog in progress, nu ben ik bezig om 'm zo op punt te zetten dat we niet teveel trillingen hebben om de stabiliteit te verbeteren en de beelden... als ik vanavond niet weggeroepen wordt, nog een beetje verder knutselen... Groetjes!
héhé, tnx voor de reacties.
Heb altijd een tricopter gehad, eigenlijk toeval, nadat de eerste quad, net iets te vaak gecrasht was, hadden we nog maar 3 motoren over, en daar heb ik dan op verder gebouwd. Ondertussen ook al met D_Argo zijn quad enkele vlieguren gemaakt, net zoals hij met mijn tri, maar we verkiezen toch elk ons eigen toestel... tri of quad zijn discussies waar je uren over kunt blijven doorgaan,...
Persoonlijk vind ik niets zo leuk als de uitdaging eraan, crashen, stukken,... is geen tegenslag, is een uitdaging: waarom is ie gecrasht (als het niet aan de piloot lag teminste ) en dan zoeken wat de mogelijke oplossingen zijn, zoals de telemetry ondertussen, de failsafe is ook nog in progress, nu ben ik bezig om 'm zo op punt te zetten dat we niet teveel trillingen hebben om de stabiliteit te verbeteren en de beelden... als ik vanavond niet weggeroepen wordt, nog een beetje verder knutselen... Groetjes!
Landen is eigenlijk gecontroleerd neerstorten....
Dus, ben goe bezig
Dus, ben goe bezig
-
Delanghe
- Geavanceerd lid
- Berichten: 715
- Geregistreerd: 20 Okt 2012, 18:46
Vandaag nog een beetje verder geprutst aan m'n yaw mechanisme... is niet altijd evident met 3 vrouwen in huis om wat te prutsen
Gezien het verschil in grootte van de scharnieren moest ik een oplossing vinden omdat de bevestigingsgaatjes niet meer overeen kwamen....
oplossing een alu plaatje ertussen....
Mooi gaatjes boren, daarna draad tappen...
om er dan achter te komen dat het alu plaatje toch geen nut bleek te hebben...
beetje locktide erop, en hupla, is alweer gefixt (klinkt makkelijker en sneller dan het uiteindelijk geduurd heeft, toch een goed uur aan gewerkt )
en het resultaat:
groetjes
Gezien het verschil in grootte van de scharnieren moest ik een oplossing vinden omdat de bevestigingsgaatjes niet meer overeen kwamen....
oplossing een alu plaatje ertussen....
Mooi gaatjes boren, daarna draad tappen...
om er dan achter te komen dat het alu plaatje toch geen nut bleek te hebben...
beetje locktide erop, en hupla, is alweer gefixt (klinkt makkelijker en sneller dan het uiteindelijk geduurd heeft, toch een goed uur aan gewerkt )
en het resultaat:
groetjes
Landen is eigenlijk gecontroleerd neerstorten....
Dus, ben goe bezig
Dus, ben goe bezig
-
Delanghe
- Geavanceerd lid
- Berichten: 715
- Geregistreerd: 20 Okt 2012, 18:46
NICE !!!
Life is a bitch, fly away from it...
-
RSSD
- Beheerder
- Berichten: 4316
- Geregistreerd: 02 Apr 2011, 12:23
- Woonplaats: Vladslo
Mooi opgelost man.
Hoe tap je eigenlijk schroefdraad?
Hoe tap je eigenlijk schroefdraad?
Thanks for visiting my YouTube channel!
https://www.youtube.com/user/CrosstownTee
Reely Wild Hawk [upgraded with MicroJet V3]
Durafly F4U Corsair [Beautiful]
Max Thrust Riot [Trainer/Acro]
Spektrum DX6i
https://www.youtube.com/user/CrosstownTee
Reely Wild Hawk [upgraded with MicroJet V3]
Durafly F4U Corsair [Beautiful]
Max Thrust Riot [Trainer/Acro]
Spektrum DX6i
-
CrosstownTee
- Beheerder
- Berichten: 950
- Geregistreerd: 20 Jul 2012, 22:06
- Woonplaats: Elst, Brakel - Oost-Vlaanderen
Eerst een gaatje boren, voor M3 vijsje, is dat dan met boor 2,5 en daarna inderdaad met een tapje erdoor… dan snij je als het ware de shroefdraad in het metaal niets in zijn eigen maar wel super handig
Landen is eigenlijk gecontroleerd neerstorten....
Dus, ben goe bezig
Dus, ben goe bezig
-
Delanghe
- Geavanceerd lid
- Berichten: 715
- Geregistreerd: 20 Okt 2012, 18:46
44 berichten
• Pagina 1 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast
-
- Advertisement