-
- Advertisement
Carburator WT990 met lagers
12 berichten
• Pagina 1 van 2 • 1, 2
Carburator WT990 met lagers
Heb zelf geweldig veel last met een hangende gastang in mijn WT608 carburator. Heb al tal van mods toegepast maar het probleem blijft het zelfde. Dus was ik op zoek naar iets degelijks. Toen kwam ik bij de volgende link uit ;
http://www.jfc-racing.nl/product_info.php?cPath=49_385_94_52_63&products_id=1008
Wat denken jullie hier van ? Kost wel wat eurotjes maar ik zelf zou denken dat de kans nog klein is wat de hangende gashendel betreft.
Optie twee is om wat je terug vind in de volgende link ook eens te proberen .
http://www.rcbigscaleforum.nl/forum/viewtopic.php?f=20&t=12913 Kost aanzienlijk minder maar blijft het ook werken?
Wat hebben jullie toegepast om zulk probleem tegen te gaan ?
http://www.jfc-racing.nl/product_info.php?cPath=49_385_94_52_63&products_id=1008
Wat denken jullie hier van ? Kost wel wat eurotjes maar ik zelf zou denken dat de kans nog klein is wat de hangende gashendel betreft.
Optie twee is om wat je terug vind in de volgende link ook eens te proberen .
http://www.rcbigscaleforum.nl/forum/viewtopic.php?f=20&t=12913 Kost aanzienlijk minder maar blijft het ook werken?
Wat hebben jullie toegepast om zulk probleem tegen te gaan ?
Voor de Belgen onder ons met een bigscale ----> http://www.facebook.com/group.php?gid=47371921675
-
SniFManS
- Rookie
- Berichten: 26
- Geregistreerd: 24 Apr 2011, 20:58
- Woonplaats: Mol
Zal wel een degelijke zijn hé, maar ik laat de commentaar over aan de professionals 

Life is a bitch, fly away from it...
-
RSSD
- Beheerder
- Berichten: 4316
- Geregistreerd: 02 Apr 2011, 12:23
- Woonplaats: Vladslo
Die eerste link lijkt wel defitg. Die gesloten lagers zijn meestal enorm betrouwbaar (toch voor wat ik meestal zo iets gebruik).
2de link lijkt mij ook goed, tenzij het bewegende delen zijn (waar ik dus geen verstand van heb
) dan zit je met risico dat er speling op komt en er na XX tijd toch vuil insluipt
2de link lijkt mij ook goed, tenzij het bewegende delen zijn (waar ik dus geen verstand van heb

Heli:Solo-pro V2 & 120SR
Plane:HK-Bixler HK-Decathlon HK-jetiger
TXDX6I
Plane:HK-Bixler HK-Decathlon HK-jetiger
TXDX6I
-
tokke
- Actief lid
- Berichten: 317
- Geregistreerd: 21 Apr 2011, 18:18
RSSD schreef:Zal wel een degelijke zijn hé, maar ik laat de commentaar over aan de professionals
Het enige nadeel dat ik zie is dat die geen shoke meer heeft

Voor de Belgen onder ons met een bigscale ----> http://www.facebook.com/group.php?gid=47371921675
-
SniFManS
- Rookie
- Berichten: 26
- Geregistreerd: 24 Apr 2011, 20:58
- Woonplaats: Mol
Wel even melden dat ik de carb gemonteerd heb en ben er super kontent van .De gasstang is zelf verlijmd in de lagers waardoor de kans op sluitage nihiel is aan de gas stang. Enkel de lagers kunnen sluiten maar mits wat onderhoud zal dat wel meevallen . Heb geen last meer met hangede gastang en daar voor was het te doen
En wat betreft de schoke die op deze carb niet aanwezig is kan ik zeggen dat ik zelf verstompt stondhoe snel die start .
Zelfs beter dan de originele carb met schoke ! Hoe ga ik te werk ; zet de gas helemaal open terwijl ik de bezine aanzuig door op de rubbere bal te duwen , eens de bezine volledig rond gaat speel ik enkele malen met de gas open en dicht en dan 1 maal trekken en het ding loopt !!! Gewoon super zou ik zeggen .

En wat betreft de schoke die op deze carb niet aanwezig is kan ik zeggen dat ik zelf verstompt stondhoe snel die start .
Zelfs beter dan de originele carb met schoke ! Hoe ga ik te werk ; zet de gas helemaal open terwijl ik de bezine aanzuig door op de rubbere bal te duwen , eens de bezine volledig rond gaat speel ik enkele malen met de gas open en dicht en dan 1 maal trekken en het ding loopt !!! Gewoon super zou ik zeggen .
Voor de Belgen onder ons met een bigscale ----> http://www.facebook.com/group.php?gid=47371921675
-
SniFManS
- Rookie
- Berichten: 26
- Geregistreerd: 24 Apr 2011, 20:58
- Woonplaats: Mol
op welk soort voertuig zit deze carb eigenlijk ?
op een fg of iets dergelijks ?
ik heb zelf op men baja 5b een tijdje terug ook een walbro 813 carbu geinstalleert, deze is voorzien van een acceleratiepompje waardoor je eens je het gas volledig open trekt een serieuze boost krijgt
eigenlijk wel een leuk extra'tje maar eigenlijk niet zo goed voor de aandrijving, k heb deze keer weer de koppelingsklok kapot gereden en vorige keer een cardan
maarja , alles wat ik kapot krijg vervang ik door iets sterkers

op een fg of iets dergelijks ?
ik heb zelf op men baja 5b een tijdje terug ook een walbro 813 carbu geinstalleert, deze is voorzien van een acceleratiepompje waardoor je eens je het gas volledig open trekt een serieuze boost krijgt

eigenlijk wel een leuk extra'tje maar eigenlijk niet zo goed voor de aandrijving, k heb deze keer weer de koppelingsklok kapot gereden en vorige keer een cardan

maarja , alles wat ik kapot krijg vervang ik door iets sterkers

cars: HPI baja 5b ss , tt tomahawk st, traxxas rustler vxl
planes: parkfun sonic 185,blazy bee,pilatus pc7 (als hij ooit af raakt),hacker super Zoom 2 4d
heli's: esky belt-cp V2, kds 450s , in afwachting voor trex 600 pro
planes: parkfun sonic 185,blazy bee,pilatus pc7 (als hij ooit af raakt),hacker super Zoom 2 4d
heli's: esky belt-cp V2, kds 450s , in afwachting voor trex 600 pro
-
booster666
- Actief lid
- Berichten: 251
- Geregistreerd: 13 Apr 2011, 19:47
- Woonplaats: wespelaar
@booster De carb zit op een HPI Baja 5B met origineel 23cc Blokje . Heb voor deze carb gekozen omdat ik in de winter misschien begin aan een rebuild . Wil er namelijk een OBR 30.5 Full mod in steken . Vervang zelf ook maar de onderdelen die stuk of versleten zijn. Enkel wil ik wel enkele zaken vervangen door TR onderdelen zoals de voor en achter plaat en moet nog de neus zien te versterken door een metalen plaat zoals deze : http://www.innovative-rc.com/innovativerc-baja-under-chassis-brace-silver-p-478.html?osCsid=c83c43cddd313c0747462e887a5fccd8 + een works bumber. Als ook wilik dan voor de zwaardere motor de transmissie onder handen nemen door de TR box te gebruiken in plaats van de hpi versie ( plastic ) Ben op de goede weg maar het kost een berg geld dus stap voor stap met het verstand erbij, geen haast dus .
Maar eerst ben ik nu aan het zien om een betere oplossing voor deskidplate ( plastic plaatje waar de sitepots aan hangen )
Deze is stuk inclusief de sitepots. Had gedacht om een nieuwe kap te bestellen met onderkant erbij . Zo kan er net onmiddelijk iets blijven achter steken om alles stuk te rukken. En eventueel zie ik dit ook wel zitten :http://shopping.netsuite.com/s.nl/c.885035/it.A/id.4099/.f Enkel rijst de vraag of de combinatie te doen is met een underbody ?
Maar eerst ben ik nu aan het zien om een betere oplossing voor deskidplate ( plastic plaatje waar de sitepots aan hangen )
Deze is stuk inclusief de sitepots. Had gedacht om een nieuwe kap te bestellen met onderkant erbij . Zo kan er net onmiddelijk iets blijven achter steken om alles stuk te rukken. En eventueel zie ik dit ook wel zitten :http://shopping.netsuite.com/s.nl/c.885035/it.A/id.4099/.f Enkel rijst de vraag of de combinatie te doen is met een underbody ?
Voor de Belgen onder ons met een bigscale ----> http://www.facebook.com/group.php?gid=47371921675
-
SniFManS
- Rookie
- Berichten: 26
- Geregistreerd: 24 Apr 2011, 20:58
- Woonplaats: Mol
mja ik heb de 5b ss met dus een 26 cc blokje
de voor en achterplaat zijn bij mij ook nog gewoon uit plastic maar k heb hier eigenlijk nog geen problemen mee gehad
er zijn er ook die meteen de fusees beginnen te vervangen door alu fusees maar die uit aluminium zijn fragieler dan de originele uit plastic, dus ik steek zo weinig mogelijk alu onderdelen maar ga eerst men aandrijving ook eens onder handen nemen.
met die alu bodemplaat achter kan je normaal de pods nog monteren maar of een volledige underbody nog past ?
ik heb die underbody's nog niet van dichtbij bekeken dus ik weet niet hoe je deze monteerd ...
normaal met de 30.5 cc mod kan het zijn dat je een beetje aan toerental moet inboeten maar je hebt een pak meer koppel waardoor je dus een grotere overbrenging kan steken om dezelfde topsnelheid te houden...
een vriend heeft op zijn fg ook zn 23 cc zenoah gemod naar 30.5 cc en hij zegt dat de motor zen max toerental nu een +/- 2500 toeren minder is dus dan heb je al een idee wat je kan verwachten

de voor en achterplaat zijn bij mij ook nog gewoon uit plastic maar k heb hier eigenlijk nog geen problemen mee gehad
er zijn er ook die meteen de fusees beginnen te vervangen door alu fusees maar die uit aluminium zijn fragieler dan de originele uit plastic, dus ik steek zo weinig mogelijk alu onderdelen maar ga eerst men aandrijving ook eens onder handen nemen.
met die alu bodemplaat achter kan je normaal de pods nog monteren maar of een volledige underbody nog past ?

ik heb die underbody's nog niet van dichtbij bekeken dus ik weet niet hoe je deze monteerd ...
normaal met de 30.5 cc mod kan het zijn dat je een beetje aan toerental moet inboeten maar je hebt een pak meer koppel waardoor je dus een grotere overbrenging kan steken om dezelfde topsnelheid te houden...
een vriend heeft op zijn fg ook zn 23 cc zenoah gemod naar 30.5 cc en hij zegt dat de motor zen max toerental nu een +/- 2500 toeren minder is dus dan heb je al een idee wat je kan verwachten

cars: HPI baja 5b ss , tt tomahawk st, traxxas rustler vxl
planes: parkfun sonic 185,blazy bee,pilatus pc7 (als hij ooit af raakt),hacker super Zoom 2 4d
heli's: esky belt-cp V2, kds 450s , in afwachting voor trex 600 pro
planes: parkfun sonic 185,blazy bee,pilatus pc7 (als hij ooit af raakt),hacker super Zoom 2 4d
heli's: esky belt-cp V2, kds 450s , in afwachting voor trex 600 pro
-
booster666
- Actief lid
- Berichten: 251
- Geregistreerd: 13 Apr 2011, 19:47
- Woonplaats: wespelaar
SniFManS schreef:@booster De carb zit op een HPI Baja 5B met origineel 23cc Blokje . Heb voor deze carb gekozen omdat ik in de winter misschien begin aan een rebuild . Wil er namelijk een OBR 30.5 Full mod in steken . Vervang zelf ook maar de onderdelen die stuk of versleten zijn. Enkel wil ik wel enkele zaken vervangen door TR onderdelen zoals de voor en achter plaat en moet nog de neus zien te versterken door een metalen plaat zoals deze : http://www.innovative-rc.com/innovativerc-baja-under-chassis-brace-silver-p-478.html?osCsid=c83c43cddd313c0747462e887a5fccd8 + een works bumber. Als ook wilik dan voor de zwaardere motor de transmissie onder handen nemen door de TR box te gebruiken in plaats van de hpi versie ( plastic ) Ben op de goede weg maar het kost een berg geld dus stap voor stap met het verstand erbij, geen haast dus .
Maar eerst ben ik nu aan het zien om een betere oplossing voor deskidplate ( plastic plaatje waar de sitepots aan hangen )
Deze is stuk inclusief de sitepots. Had gedacht om een nieuwe kap te bestellen met onderkant erbij . Zo kan er net onmiddelijk iets blijven achter steken om alles stuk te rukken. En eventueel zie ik dit ook wel zitten :http://shopping.netsuite.com/s.nl/c.885035/it.A/id.4099/.f Enkel rijst de vraag of de combinatie te doen is met een underbody ?
Van auto's ken ek nie zoveel.
Maar ik moet toch even zeggen, I LOVE THE AVATAR

Life is a bitch, fly away from it...
-
RSSD
- Beheerder
- Berichten: 4316
- Geregistreerd: 02 Apr 2011, 12:23
- Woonplaats: Vladslo
Front TR plat dat ik bedoel is deze : http://www.davesmotors.com/s.nl/c.885035/n.1/it.A/id.4610/.f
Back TR plaete is deze : http://www.davesmotors.com/s.nl/c.885035/n.1/it.A/id.4678/.f
Heb een RTR V2 model van de HPI Baja 5b dus zit al veel in wat er ook in de SS versie zit ( schocks , diff enz... ).
@RSSD thx
Back TR plaete is deze : http://www.davesmotors.com/s.nl/c.885035/n.1/it.A/id.4678/.f
Heb een RTR V2 model van de HPI Baja 5b dus zit al veel in wat er ook in de SS versie zit ( schocks , diff enz... ).
@RSSD thx

Voor de Belgen onder ons met een bigscale ----> http://www.facebook.com/group.php?gid=47371921675
-
SniFManS
- Rookie
- Berichten: 26
- Geregistreerd: 24 Apr 2011, 20:58
- Woonplaats: Mol
12 berichten
• Pagina 1 van 2 • 1, 2
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast
-
- Advertisement