-
- Advertisement
HOE DOET U DE PRE-FLIGHT SCHECK VAN UW RC VLIEGTUIG ?
12 berichten
• Pagina 1 van 2 • 1, 2
HOE DOET U DE PRE-FLIGHT SCHECK VAN UW RC VLIEGTUIG ?
alle pre-check ervaringen hier welkom
-
bvwhelicopter
- Lid op training
- Berichten: 236
- Geregistreerd: 23 Sep 2012, 07:23
Voor mijn easystar hou ik het relatief simpel eigenlijk.
De servobewegingen controleren, de spinner heeft een drupje locktite meegekregen dus ja.
Veel meer doe ik niet.
De lucht ingooien en gaan met die banaan
De servobewegingen controleren, de spinner heeft een drupje locktite meegekregen dus ja.
Veel meer doe ik niet.
De lucht ingooien en gaan met die banaan
Life is a bitch, fly away from it...
-
RSSD
- Beheerder
- Berichten: 4316
- Geregistreerd: 02 Apr 2011, 12:23
- Woonplaats: Vladslo
het zelfde hier. kijken of de uitslagen goed zijn en of de links nog goed bevestigde zijn. en wat ik ook wel soms doe is de spanning meten op mijn batterij.
das al en hopen dat ik nix vergeten ben :p
das al en hopen dat ik nix vergeten ben :p
plane : depron turbo raven, zagi, jetiger, A10 warthog, projeti, miss bipe, ampmaster under construcion.
-
Mr.SandFire
- Actief lid
- Berichten: 289
- Geregistreerd: 17 Apr 2011, 12:48
Enige wat ik nog extra doe is de lock op m'n canopy controleren... 1 keer slecht ervaring = dubbele check bij iedere volgende vlucht
Thanks for visiting my YouTube channel!
https://www.youtube.com/user/CrosstownTee
Reely Wild Hawk [upgraded with MicroJet V3]
Durafly F4U Corsair [Beautiful]
Max Thrust Riot [Trainer/Acro]
Spektrum DX6i
https://www.youtube.com/user/CrosstownTee
Reely Wild Hawk [upgraded with MicroJet V3]
Durafly F4U Corsair [Beautiful]
Max Thrust Riot [Trainer/Acro]
Spektrum DX6i
-
CrosstownTee
- Beheerder
- Berichten: 950
- Geregistreerd: 20 Jul 2012, 22:06
- Woonplaats: Elst, Brakel - Oost-Vlaanderen
CrosstownTee schreef:Enige wat ik nog extra doe is de lock op m'n canopy controleren... 1 keer slecht ervaring = dubbele check bij iedere volgende vlucht
heb ik eens voorgehad jaren geleden bij een demonstratie RC helicopter vliegen met een door brandstof aangedreven Scout 60 heli op een opendeurdag in een vliegclub, die canopy schoot zomaar eventjes los, recht de pallen in, resultaat : een zwaar beschadigde heli, maar een zeer mooi spektakel voor de toen aanwezige toeschouwers
tijdens dit voorval plots luid geroep en luid geklap achter me, wss hadden die gedacht dat dit ook bij die demonstratie hoorde, enfin... ik heb die "bird" dan toch uiteindelijk veilig aan de grond gekregen ! en dat was het belangrijkste aspect !
op de 1ste plaats : steeds de veiligheid voor de toeschouwers en omstaanders ten alle tijden garanderen
op de 2de plaats : het toestel
moraal van dit verhaal : alles en steeds MEERMAALS nakijken en testen is geen overbodige luxe alvorens te gaan vliegen te gaan rijden of te gaan varen
Laatst gewijzigd door bvwhelicopter op 12 Okt 2012, 04:39, in totaal 3 keer gewijzigd.
-
bvwhelicopter
- Lid op training
- Berichten: 236
- Geregistreerd: 23 Sep 2012, 07:23
Aye!
Thanks for visiting my YouTube channel!
https://www.youtube.com/user/CrosstownTee
Reely Wild Hawk [upgraded with MicroJet V3]
Durafly F4U Corsair [Beautiful]
Max Thrust Riot [Trainer/Acro]
Spektrum DX6i
https://www.youtube.com/user/CrosstownTee
Reely Wild Hawk [upgraded with MicroJet V3]
Durafly F4U Corsair [Beautiful]
Max Thrust Riot [Trainer/Acro]
Spektrum DX6i
-
CrosstownTee
- Beheerder
- Berichten: 950
- Geregistreerd: 20 Jul 2012, 22:06
- Woonplaats: Elst, Brakel - Oost-Vlaanderen
tja dat was inderdaad toen Aye,
maar alles is toen zonder probleem veilig afgelopen, niemand is gelukkig gewond geraakt,
en dat was het allerbelangrijkste, de rest was "maar" materiële bijzaak
maar alles is toen zonder probleem veilig afgelopen, niemand is gelukkig gewond geraakt,
en dat was het allerbelangrijkste, de rest was "maar" materiële bijzaak
-
bvwhelicopter
- Lid op training
- Berichten: 236
- Geregistreerd: 23 Sep 2012, 07:23
Voor elke vlucht loop ik mijn heli's even snel na. Zit alles nog vast, bewegen de servo's goed, zit de bedrading goed. En dan zet ik de lipo goed vast en ga ik vliegen.
Als ik dan een middag heb gevlogen, dan piets ik de bladen en maak ik de heli's schoon en af en toe smeer ik de assen en bij de Goblin zet ik af en toe de maingear in een beetje lager vet.
Mijn lipo's laad ik altijd op met mijn pc aan, zodat ik altijd een laad grafiek heb en de interne weerstand, de onderlinge spanningsverschillen en de hoeveelheid mah die er weer ingaat. Verder laad ik nooit boven de 1C en laad ik alleen thuis en nooit tijdens een middag vlieggen. Ik heb inmiddels 12 stuks 6S lipo's, dus daar red ik het wel mee voor een middag.
En uiteraard vlieg ik ze nooit verder leeg dan 20%.
Het onderhoud van mijn vloot behoord voor mij dan ook bij de hobby en heb hier net zoveel plezier in als in het vliegen.
Als ik dan een middag heb gevlogen, dan piets ik de bladen en maak ik de heli's schoon en af en toe smeer ik de assen en bij de Goblin zet ik af en toe de maingear in een beetje lager vet.
Mijn lipo's laad ik altijd op met mijn pc aan, zodat ik altijd een laad grafiek heb en de interne weerstand, de onderlinge spanningsverschillen en de hoeveelheid mah die er weer ingaat. Verder laad ik nooit boven de 1C en laad ik alleen thuis en nooit tijdens een middag vlieggen. Ik heb inmiddels 12 stuks 6S lipo's, dus daar red ik het wel mee voor een middag.
En uiteraard vlieg ik ze nooit verder leeg dan 20%.
Het onderhoud van mijn vloot behoord voor mij dan ook bij de hobby en heb hier net zoveel plezier in als in het vliegen.
SAB Goblin 630 FBL met AR7200BX Kontronik Jive 80HV, Scorpion 4035-560 Savox servo's
Logo 600 SE FBL met BeastX, Kontronik Jive 80HV, Kontronik Pyro 700-45 Savox servo's
Logo 400 SE
Sponsored by http://www.hobbymaniac.nl Proud to be a Maniac!
Logo 600 SE FBL met BeastX, Kontronik Jive 80HV, Kontronik Pyro 700-45 Savox servo's
Logo 400 SE
Sponsored by http://www.hobbymaniac.nl Proud to be a Maniac!
-
maffie
- Globale moderator
- Berichten: 767
- Geregistreerd: 28 Jan 2012, 20:04
- Woonplaats: Gouda Nederland
RSSD schreef:Voor mijn easystar hou ik het relatief simpel eigenlijk.
De servobewegingen controleren, de spinner heeft een drupje locktite meegekregen dus ja.
Veel meer doe ik niet.
De lucht ingooien en gaan met die banaan
bedankt voor uw antwoordt
-
bvwhelicopter
- Lid op training
- Berichten: 236
- Geregistreerd: 23 Sep 2012, 07:23
CrosstownTee schreef:Enige wat ik nog extra doe is de lock op m'n canopy controleren... 1 keer slecht ervaring = dubbele check bij iedere volgende vlucht
bedankt voor uw antwoordt
-
bvwhelicopter
- Lid op training
- Berichten: 236
- Geregistreerd: 23 Sep 2012, 07:23
12 berichten
• Pagina 1 van 2 • 1, 2
Terug naar Algemeen vliegtuigen
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten
-
- Advertisement