Pagina 1 van 1

NEW ALIGN BLACKSHARK 700 90sized FUSELAGE BODY!!!

BerichtGeplaatst: 03 Mrt 2012, 11:03
door RSSD
Voor de liefhebbers !!!


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mvg,

RSSD

Re: NEW ALIGN BLACKSHARK 700 90sized FUSELAGE BODY!!!

BerichtGeplaatst: 05 Mrt 2012, 20:12
door jaslhelicopters
das op het fabrieksveldje van Align zelf.

mooie Flybar :-) FBL is verboden zeker op F3c of niet?

Re: NEW ALIGN BLACKSHARK 700 90sized FUSELAGE BODY!!!

BerichtGeplaatst: 05 Mrt 2012, 20:18
door RSSD
jaslhelicopters schreef:das op het fabrieksveldje van Align zelf.

mooie Flybar :-) FBL is verboden zeker op F3c of niet?


Wist niet eens wat F3c was lol

Re: NEW ALIGN BLACKSHARK 700 90sized FUSELAGE BODY!!!

BerichtGeplaatst: 06 Mrt 2012, 19:09
door Ep-Fun
jaslhelicopters schreef:das op het fabrieksveldje van Align zelf.

mooie Flybar :-) FBL is verboden zeker op F3c of niet?


BASIS REGLEMENT BELGIAN-CUP 2012

Basis Reglement Belgian-Cup voor de klassen 'Newcomer' en 'Promotion'

De Belgian-Cup wordt in de Klassen Newcomer en Promotion doorgevoerd.
Voor de optelling van de punten worden er minstens 3 wedstrijden per kalenderjaar
geteld, de slechtste wedstrijdronde wordt doorstreept. Dit jaar zijn er 4 voorzien. Er geldt de 1000 pro mille beoordeling of uitslag.

Iedere wedstrijdvlieger kan maar eenmaal Cupwinnaar zijn per klasse. Hij kan wel
de volgende jaren in dezelfde klasse meevliegen maar wordt niet meer meegerekend
in de eindklassering.

Deelnemers van de FAI of Promotion klasse kunnen later niet meer in een lagere
klasse vliegen. Een wissel gedurende het seizoen kan enkel in samenspraak met
de verantwoordelijken van de Belgian-Cup F3C. Het stijgen van een klasse is
gedurende het seizoen wel mogelijk.

Het startgeld wordt als volgt vastgelegd: €8 voor alle klassen Newcomer, Promotion,
FAI en Schaal. Junioren (jonger dan 18j) betalen de helft van de klasse waarin ze
vliegen. Op een wedstrijddag geldt volgende regeling wat betreft de startvolgorde en Klasse: De startvolgorde wordt bepaald door de wedstrijdleiding onder controle van
de frequenties. Welke klasse er begint wordt ook bepaald door de wedstrijdleiding en
voor het aanvangen van de wedstrijd gebrieft aan de piloten.

Jury, Sportdirecteur, Protest.
De beoordeling gebeurt door minstens 3 officiële juryleden. Ter plaatste zijn er ook
nog 1-2 jurybegeleiders die voldoende kennis van de reglementen moeten hebben.
Ze kunnen op de dag van de wedstrijd zelf gekozen worden.

Een protest moet binnen het half uur schriftelijk en met betaling van 20€ aan
de jury voorgelegd worden. Een verzekering is verplicht per deelnemende piloot en
bij één van de vleugels (VML-AAM) van de BML aangesloten zijn. Hun licentiekaart
of een kopie van hun familiale verzekering moet dan ook kunnen voorgelegd worden
aan het begin van de wedstrijddag.

Algemene karakteristieken voor de Newcomer klasse is dat alle soorten helikopters
mogen gebruikt worden tot semi- & schaalmodellen toe. Er is geen beperking aan-gaande de aandrijving van de helikopters of de helikopters zelf. Bij twijfel zal de jury
beslissen of hetmodel toegelaten wordt of niet. Voor de Promotion klasse moet het
toestel acrobatisch afgesteld zijn.

Aantal vluchten in wedstrijden
Het aantal ronden wordt vastgelegd door de wedstrijdorganisatie. Per klasse worden
normaal 3 vluchten gevlogen. Afhankelijk van het aantal deelnemers en de weers-gesteldheid kan het aantal ronden aangepast worden. Bij 2 of meerdere ronden
wordt het slechtste resultaat niet geteld.

Vliegprogramma:
Klasse 'Newcomer' 5 figuren beschreven in het desbetreffende reglement.
Klasse 'Promotion' 9 figuren in 10 minuten te vliegen.
Volledige beschrijving zie: http://www.f3c.be of http://www.belairmodels.be/sport/sections/F3C

Re: NEW ALIGN BLACKSHARK 700 90sized FUSELAGE BODY!!!

BerichtGeplaatst: 06 Mrt 2012, 21:51
door jaslhelicopters
raar dat het in Belgie wel mag en in Nederland niet hé

Een van de belangrijkste onderdeel van een F3C helikopter is de rotorkop, deze is van groot belang voor een stabiele machine. ook de rotorbladen hebben een zeer grote invloed op de vlieg eigenschappen van een F3C helikopter. Om vooral bij de hover figuren stabiel te vliegen moet er massa in de rotordisk zitten vandaar dat de bladen meer dan 200 gram p/st wegen. De rotor toerentallen tijdens de hover figuren varieren van 1400 tot 1700, deze toerentallen zijn afhankelijk van vele factoren. Overbrengingen, soort mechaniek en gewicht bladen bepalen de best vliegende toerentallen. Om mee te vliegen in de F3C klasse MOET de helikopter voorzien zijn van een paddlestang, flybarless is (nog) verboden.

mijn bron is dutchf3c.nl