Pagina 4 van 4

Re: Hey vliegerkes...

BerichtGeplaatst: 14 Feb 2012, 21:53
door Milannovitch
ok merci maffie. kwul ni moeilijk doen maar begin het te begrijpen maar kan je mas nog een voorbeeldje geven? en als er niets opsta buiten high dicharge?
kwil het echt wel begrijpen (kwestie van online batterijen kopeb is pak goedkoper hehe)

hey aero. ja heb dat gedaan gekart, bij antwerp karting over cardoen op boomsesteenweg. heb daar gewerkt. van waar ben jij ergens dan? mss eens zin om af te spreken ofzo?

iedereen alvast bedankt voor alle hulp.

Re: Hey vliegerkes...

BerichtGeplaatst: 14 Feb 2012, 22:17
door maffie
Natuurlijk wil ik nog een voorbeeld geven. Zoveel als je maar wil.
Je moet kijken vanuit je heli. Je heli heeft een bepaalde hoeveelheid stroom nodig om te kunnen werken. Hoeveel dat is, is afhankelijk van vele faktoren, zoals het soort servo's (analoog of digitaal) En vlieg je flybarless of met flybar. Hoeveel toeren vlieg je en vlieg je rustig, of juist 3D. Dit telt allemaal mee voor je stroomverbruik.
Als je het vermogen van je heli weet en je weet op hoeveel S je vliegt, dan weet je ook hoeveel stroom je heli trekt.

In het voorbeeld van mijn Logo vlieg ik op 12S, dat is dus 12x3,7 Volt = 44,4 volt. Bij een vermogen van ongeveer 1,8 kWatt is dat dus 40 Ampere.

Mijn lipo is 3300 mah. Dit wil zeggen dat als ik 3300 mA trek, dat die lipo dus na een uur leeg is. Die lipo kan veel meer leveren, maar is dan wel eerder leeg.
Hoeveel hij kan leveren is afhankelijk van het aantal C. 1C is altijd gelijk aan het aantal mAh. Als mijn lipo dus 45 C is, dan is dat dus 45x3300 is dus 148,5 Ampere.
Mijn heli heeft maar 40 Ampere nodig. Dit wil dus zeggen dat die lipo het lekker rustig aan kan doen. Zou die lipo nou 20C zijn, dan kan hij dus 66 Ampere leveren. Dit is wel genoeg voor die heli die er 40 nodig heeft, maar het is wel op het randje.

Zo'n lipo zou na het vliegen dan ook warm zijn en dat kan nooit goed zijn voor de levensduur.

Ik hoop dat het nu wat duidelijker is. Maar mocht dat niet zo zijn, vraag het gerust.

Re: Hey vliegerkes...

BerichtGeplaatst: 16 Feb 2012, 16:47
door Milannovitch
merci maffie begin het te snappe denk ik hehe.