WOT 4 Foam-E Mk2 ARTF
Geplaatst: 16 Apr 2012, 20:43
Hier volgt een bouwverslagje van de WOT 4 Foam-E Mk2 ARTF.
Het is inmiddels mijn 2e WOT want mijn eerste was mijn beginnersvliegtuig en heeft dit niet overleefd.
Een goed anderhalf jaar verder wou ik hem dus nogmaals proberen, met toch wat meer ervaring al .
De doos ziet er alvast veelbelovend uit. Klaar in een half uurtje
Eenmaal uitgepakt zie je inderdaad dat er niet veel werk meer zal inkruipen. De foam voelt heel glad aan.
Zogoed als alles is al voorgemonteerd en je hebt niets van lijm nodig. Enkel een sterschroevendraaier en sleuteltje 10 is voldoende.
Hoewel de motor voorgemonteerd is wil ik toch wel eens een kijkje nemen onder de motorkap om te chekken of alles wel correct aangesloten is en goed vast zit.
Alles zit mooi vast op een metalen beugel.
Kabels netjes vastgezet.
In het motorkapje heb ik wel een opening gemaakt zodat de regelaar en batterijcompartiment wat luchtstroom krijgt (koeling). In een aantal forums lees je over een verbrande regelaar bij de WOT. Vandaar de voorzorg.
Ripmax heeft blijkbaar zelf ook al aanpassingen gedaan want op onderstaande zie je de oude regelaar (blauw)
en de nieuwe (geel). Je ziet dat de nieuwe regelaar grotere en dikkere koelingsribben heeft en daardoor ook een stuk groter is.
We zijn gekomen aan de decals. De meesten doen dit op het laatste maar ik doe dit liever voor het assembleren.
Kwestie dat je dan meer bewegingsvrijheid hebt met de nog losse onderdelen.
De montage van de rudder op de elevator is heel eenvoudig in elkaar schuiven en onderaan vastschroeven
De wielbasis is stevig en uit alluminium met schuim wieltjes.
Eenvoudig aan te brengen met 2 schroefjes, meer niet.
(De fluo tape die je aan de onderzijde van de romp ziet is aangebracht om onder/boven in de lucht beter te zien. )
De batterij connector heb ik zelf vervangen door 4mm gold connectors, maar dat is puur persoonlijke voorkeur.
Je hebt zeker voldoende ruimte onder de vleugel om je ontvanger aan te sluiten.
De prop samen met de propadapter zijn ook meegeleverd en kan je simpelweg aanspannen met moersleutel 10.
Het uitbalanceren gebeurt met cg op 60 mm en de batterij helemaal achteraan in het compartiment.
zelf heb ik een stukje foam weggenomen om nog wat dieper naar achter te kunnen schuiven.
Ook moest ik een loodstukje van 5gr aanbrengen op de staart
Ik koos voor een lipo 3s 2200 mah
Nog eventjes de uitslagen controleren van zowel aillerons, rudder en elevator
en klaar is ie.
Het heeft me wel wat meer tijd gekost dan een half uurtje, maar voor iemand die goed doorwerkt en het niet zo nauw neemt wat controle betreft moet een half uurtje wel volstaan
Hopelijk hebben jullie hier iets aan.
Het is inmiddels mijn 2e WOT want mijn eerste was mijn beginnersvliegtuig en heeft dit niet overleefd.
Een goed anderhalf jaar verder wou ik hem dus nogmaals proberen, met toch wat meer ervaring al .
De doos ziet er alvast veelbelovend uit. Klaar in een half uurtje
Eenmaal uitgepakt zie je inderdaad dat er niet veel werk meer zal inkruipen. De foam voelt heel glad aan.
Zogoed als alles is al voorgemonteerd en je hebt niets van lijm nodig. Enkel een sterschroevendraaier en sleuteltje 10 is voldoende.
Hoewel de motor voorgemonteerd is wil ik toch wel eens een kijkje nemen onder de motorkap om te chekken of alles wel correct aangesloten is en goed vast zit.
Alles zit mooi vast op een metalen beugel.
Kabels netjes vastgezet.
In het motorkapje heb ik wel een opening gemaakt zodat de regelaar en batterijcompartiment wat luchtstroom krijgt (koeling). In een aantal forums lees je over een verbrande regelaar bij de WOT. Vandaar de voorzorg.
Ripmax heeft blijkbaar zelf ook al aanpassingen gedaan want op onderstaande zie je de oude regelaar (blauw)
en de nieuwe (geel). Je ziet dat de nieuwe regelaar grotere en dikkere koelingsribben heeft en daardoor ook een stuk groter is.
We zijn gekomen aan de decals. De meesten doen dit op het laatste maar ik doe dit liever voor het assembleren.
Kwestie dat je dan meer bewegingsvrijheid hebt met de nog losse onderdelen.
De montage van de rudder op de elevator is heel eenvoudig in elkaar schuiven en onderaan vastschroeven
De wielbasis is stevig en uit alluminium met schuim wieltjes.
Eenvoudig aan te brengen met 2 schroefjes, meer niet.
(De fluo tape die je aan de onderzijde van de romp ziet is aangebracht om onder/boven in de lucht beter te zien. )
De batterij connector heb ik zelf vervangen door 4mm gold connectors, maar dat is puur persoonlijke voorkeur.
Je hebt zeker voldoende ruimte onder de vleugel om je ontvanger aan te sluiten.
De prop samen met de propadapter zijn ook meegeleverd en kan je simpelweg aanspannen met moersleutel 10.
Het uitbalanceren gebeurt met cg op 60 mm en de batterij helemaal achteraan in het compartiment.
zelf heb ik een stukje foam weggenomen om nog wat dieper naar achter te kunnen schuiven.
Ook moest ik een loodstukje van 5gr aanbrengen op de staart
Ik koos voor een lipo 3s 2200 mah
Nog eventjes de uitslagen controleren van zowel aillerons, rudder en elevator
en klaar is ie.
Het heeft me wel wat meer tijd gekost dan een half uurtje, maar voor iemand die goed doorwerkt en het niet zo nauw neemt wat controle betreft moet een half uurtje wel volstaan
Hopelijk hebben jullie hier iets aan.