Verbouwing Logo600
Geplaatst: 31 Dec 2012, 09:54
Aangezien ik mijn Logo600 weer vliegklaar heb en er deze week alweer 2 keer mee heb gevlogen en het toch wel een hele lekkere heli is, heb ik besloten om de heli om te bouwen naar een SE uitvoering. Dat wil zeggen dat er een langere tailboom opkomt, dat de mainblades vervangen worden door langere en dat de tailblades vervangen worden door langere. De Logo600 zal dan uiteindelijk net zo groot zijn als een 700 size.
Mikado kent voor deze ombouw een standaard set, welke bestaat uit een tailboom, een snaar, een pushrod en twee boomstuds.
De bladen waar ik voor heb gekozen zijn van Edge, omdat dit gewoon hele fijne bladen zijn. De mainblades die er nu opzitten zijn 603mm en die worden 690mm. De tailblades zijn nu95mm en worden 105mm.
Ik wil van deze verbouwing/aanpassing een fotoverslag gaan maken en zet hier nu de eerste foto's neer. Dit zijn de foto's van het strippen van de heli. Aangezien ik de nieuwe onderdelen nog niet binnen heb, laten de foto's van de opbouw nog even op zich wachten, maar dat zal maar een paar dagen zijn.
De setup van de heli zal verder gelijk blijven. Aangezien ik namelijk bij de aanschaf van deze heli al rekening heb gehouden met de gedachten dat ik hem ooit om zou willen bouwen, heb ik toen al gekozen voor een motor van 450kv. Daar heb ik toen een wat grotere pinion opgezet, om toch een flinke headspeed te halen. Ik hoef nu dus alleen nog maar de pinion te vervangen.
Hier de heli zoals hij standaard is.
hier een foto van de gestripte heli.
De onderdelen die vervangen gaan worden.
Mikado kent voor deze ombouw een standaard set, welke bestaat uit een tailboom, een snaar, een pushrod en twee boomstuds.
De bladen waar ik voor heb gekozen zijn van Edge, omdat dit gewoon hele fijne bladen zijn. De mainblades die er nu opzitten zijn 603mm en die worden 690mm. De tailblades zijn nu95mm en worden 105mm.
Ik wil van deze verbouwing/aanpassing een fotoverslag gaan maken en zet hier nu de eerste foto's neer. Dit zijn de foto's van het strippen van de heli. Aangezien ik de nieuwe onderdelen nog niet binnen heb, laten de foto's van de opbouw nog even op zich wachten, maar dat zal maar een paar dagen zijn.
De setup van de heli zal verder gelijk blijven. Aangezien ik namelijk bij de aanschaf van deze heli al rekening heb gehouden met de gedachten dat ik hem ooit om zou willen bouwen, heb ik toen al gekozen voor een motor van 450kv. Daar heb ik toen een wat grotere pinion opgezet, om toch een flinke headspeed te halen. Ik hoef nu dus alleen nog maar de pinion te vervangen.
Hier de heli zoals hij standaard is.
hier een foto van de gestripte heli.
De onderdelen die vervangen gaan worden.