Pagina 2 van 4

Re: HK450 TT Fbl

BerichtGeplaatst: 03 Jan 2013, 20:23
door de79
Weet er iemand waar ik info kan vinden over de mechanische afstelling van een heli? Rotorkop, bladen en staart. Zijn er nog dingen?

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Re: HK450 TT Fbl

BerichtGeplaatst: 03 Jan 2013, 20:44
door maffie
de79 schreef:Weet er iemand waar ik info kan vinden over de mechanische afstelling van een heli? Rotorkop, bladen en staart. Zijn er nog dingen?

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

als je weet wat je moet doen is het.te doen hoor, maar als je dat.nog nooit gedaan hebt, is het best.lastig in het begin.
Je kan eens kijken oo het forum van helifreak.com en dan zoeken naar de techroom van finles bob. Daar staan legio filmpjes met uitleg. Je moet wel even een account aanmaken voor je.de filmpjes kan bekijken.
Als je dat als eerste doet en je zit nog met vragen of je komt er niet uit, post het dan hier, dan probeer ik je verder te helpen.

Re: HK450 TT Fbl

BerichtGeplaatst: 03 Jan 2013, 21:00
door de79
Thx maffie. De eerste keer afstellen ga ik toch doen met een ervaren vlieger. Ik wou me eens even inlezen in deze materie. Kwestie datbik de zaken leer begrijpen.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Re: HK450 TT Fbl

BerichtGeplaatst: 05 Jan 2013, 22:55
door de79
Rara.... Ik heb 3 draden die van mijne motor komen en 3 draden van mijn ESC. Ik kan nergrns terug vinden welke draad van de motor op welke draad van de esc moet aangesloten worden. dus hier mijn vraag: maakt het iets uit welke kabel van de motor met welke kabel van de esc ik verbind (die van de esc hebben allemaal dezelfde kleur)?

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Re: HK450 TT Fbl

BerichtGeplaatst: 05 Jan 2013, 23:52
door Mr.SandFire
de79 schreef:Rara.... Ik heb 3 draden die van mijne motor komen en 3 draden van mijn ESC. Ik kan nergrns terug vinden welke draad van de motor op welke draad van de esc moet aangesloten worden. dus hier mijn vraag: maakt het iets uit welke kabel van de motor met welke kabel van de esc ik verbind (die van de esc hebben allemaal dezelfde kleur)?

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2



Dit maakt niet uit hoor. je moet er gewoon opletten welke richting je motor draait. als je motor de verkeerde richting draait kan je gewoon 2 willekeurige kabeltjes omwisselen. wel opletten dat je je batterei goed aansluit rood is+ en zwart -
.

Re: HK450 TT Fbl

BerichtGeplaatst: 13 Feb 2013, 16:34
door de79
Zo, weer even stil geweest hier. Ik ben de laatste tijd bezig geweest met info op te zoeken. Na de tip van Maffie om op helifreak naar filmpjes te zoeken kwam ik op youtube een zeer uitgebreid en gedetailleerd bouwverslag tegen van een Tarot 450 fbl. Dit is ook een Trex 450 kloon (volgens mij bijna identiek aan de hk450 fbl)

https://www.youtube.com/channel/UCZk4fb ... ture=watch


Deze filmpjes zijn ook nuttig geweest aangezien ik een klein foutje heb kunnen corrigeren en ik raad wist met sommige onderdelen waarvan ik niet wist waar ze moesten komen :) . De originele Allign manual vind ik nogal lomp en onoverzichtelijk.

stand van zaken:

-de mechaniek is nu fatsoenlijk (hopelijk) gemonteerd. Veel onderdelen nog met borgmiddel vast gezet en hier en daar een drupje olie op de lagers. Hij lijkt mij soepel te lopen.
-de motor zit erin. Als afstand tussen de pinion en de maingear heb ik een sigaretten blaadje genomen. Dus niet zeer strak maar ook niet teveel speling.
-de servo's steken in elkaar
-de regelaar heb ik al op het frame geplakt (aan de zijkant maar weet wel nog niet als dit de ideale plaats is).

Moet nog gebeuren:
-eens kijken waar ik welke elektronica kwijt raak.
-servo's, ontvanger en fbl monteren en configureren
-afstellen

Ook heb ik ervoor gekozen om de heli niet mooi maar praktisch te maken. Dus kies ik ervoor om de kabels NIET mooit weg te werken in/door het frame maar om ze langs buiten om te leggen waar ze goed bereikbaar zijn. Dit met oog naar de toekomstige reparaties/vervangingen ...

Foto's volgen nog (nog niet veel speciaals te zien).

Re: HK450 TT Fbl

BerichtGeplaatst: 13 Feb 2013, 17:23
door maffie
Het gaat dus de goede kant op en dat is leuk om te lezen. Elektronika in een 450 blijft lastig, omdat je niet zoveel ruimte hebt. En parktisch voor mooi laten gaan is denk ik erg verstandig. Je bent dus goed bezig.

Weet je al welk fbl systeem je gaat gebruiken?

Re: HK450 TT Fbl

BerichtGeplaatst: 13 Feb 2013, 18:12
door de79
Ik heb een tarot zyx-S liggen. Ik heb hier goede dingen over gelezen.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Re: HK450 TT Fbl

BerichtGeplaatst: 13 Feb 2013, 18:24
door maffie
de79 schreef:Ik heb een tarot zyx-S liggen. Ik heb hier goede dingen over gelezen.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
Dat is inderdaad een goed ding. Ik heb er ook veel goeds over gelezen. Alleen jammer dat ik er niet eentje heb, want dan had ik je misschien kunnen helpen door een filmpje te maken.

Re: HK450 TT Fbl

BerichtGeplaatst: 13 Feb 2013, 19:18
door de79
Dat is vriendelijk. Alvorens deze te bestellen had ik de software om hem te programmeren al eens geinstalleerd. Het zag er zeer overzichtelijk en doenbaar uit. Maar ik ga m zowiezo afstellen en invliegen met hulp van een ervaren heli vlieger.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2