DJI F450 - raar throttle "probleem"?
Geplaatst: 14 Jan 2014, 20:56
Heeft er hier iemand per ongeluk dezelfde combinatie?
- DJI F450
- Naza V2 GPS
- Futaba T8J
Ik heb pas alles geinstaleerd en ook de beschikbare firmware updates gedaan. (Naza assistant v2.20, firmware versie 4.02)
Alles is gecalibreerd (gps, futaba) alle functies zoals RTH, IOC kunnen allemaal aangestuurd worden via de nodige 3weg schakelaars op de zender.
Mijn "probleem" dat evengoed geen probleem zou kunnen zijn :
Ik zet de zender in Atti mode. Daarna start ik de motoren door de 2 sticks naar elkaar toe te bewegen. Dan zou je dus de throttle hendel lanzaam moeten omhoog duwen om zo de motoren op een gecontroleerde manier sneller te laten draaien tot de quadcopter loskomt.
Hier is dus het rare fenomeen. In GPS of Atti mode, mag je de gashendel bewegen tot net onder de helft, de motoren blijven gewoon hetzelfde draaien. eens je voorbij/rond de helft komt, schieten de motoren ineens naar een hogere versnelling. Kom je terug onder de helft, gaan ze ook weer even snel terug naar de "idle" stand. Ik stel me dan voor dat als dit in de lucht ook nog zo werkt en je wilt de quad laten dalen, dan valt hij gewoon als een blok uit de lucht omdat de motoren gaan stationair draaien...
Is dit normaal? In de manuele mode is dit dus niet, en werken de motoren/gashendel normaal, maar dit is niet aan te raden om in de manuele stand te "leren vliegen"
Hopelijk is mijn post begrijpelijk :)
- DJI F450
- Naza V2 GPS
- Futaba T8J
Ik heb pas alles geinstaleerd en ook de beschikbare firmware updates gedaan. (Naza assistant v2.20, firmware versie 4.02)
Alles is gecalibreerd (gps, futaba) alle functies zoals RTH, IOC kunnen allemaal aangestuurd worden via de nodige 3weg schakelaars op de zender.
Mijn "probleem" dat evengoed geen probleem zou kunnen zijn :
Ik zet de zender in Atti mode. Daarna start ik de motoren door de 2 sticks naar elkaar toe te bewegen. Dan zou je dus de throttle hendel lanzaam moeten omhoog duwen om zo de motoren op een gecontroleerde manier sneller te laten draaien tot de quadcopter loskomt.
Hier is dus het rare fenomeen. In GPS of Atti mode, mag je de gashendel bewegen tot net onder de helft, de motoren blijven gewoon hetzelfde draaien. eens je voorbij/rond de helft komt, schieten de motoren ineens naar een hogere versnelling. Kom je terug onder de helft, gaan ze ook weer even snel terug naar de "idle" stand. Ik stel me dan voor dat als dit in de lucht ook nog zo werkt en je wilt de quad laten dalen, dan valt hij gewoon als een blok uit de lucht omdat de motoren gaan stationair draaien...
Is dit normaal? In de manuele mode is dit dus niet, en werken de motoren/gashendel normaal, maar dit is niet aan te raden om in de manuele stand te "leren vliegen"
Hopelijk is mijn post begrijpelijk :)