de79 schreef:ja dat schijnt zo. Maar goed dat de stukken niet zo duur zijn.
En 't is mij eigelijk meer te doen om de mechaniek een beetje beter te leren kennen. zoals afstellen, instellen, opbouwen, zender instellen enz...
Dat dit niet de meest ideale heli is om mee te beginnen ben ik me ook van bewust. Ik verwacht dan ook geen wonderen.
Mijn natte droom is nog altijd een dikke vette schaal Huey. Alhoewel eergisteren heb ik een trex 600 gezien (en ook een 550,500 en 450) en moet zeggen dat dit mij ook meer en meer begint aan te staan. Ferm apparaat!
Ik heb een Trex-250 (2 zelfs) en ik kan uit ervaring vertellen dat een 250 absoluut geen prettig machientje is. Zowel om mee te vliegen als om aan te sleutelen. Het zijn wel leuke en aantrekkelijke heli's (om naar te kijken, maar niet om mee te vliegen). De techniek is wel precies hetzelfde als bij zijn grotere broers, dus je kan er inderdaad veel van leren.
Zoals RSSD al zei is het een nerveuze heli die echt lastig in bedwang te houden is. Daar moet je het niet op proberen te leren, dan haak je gegarandeerd voortijdig af. Alsjeblieft, verkoop dat ding zo snel mogelijk en probeer een T-Rex-450 clone. Dat vliegt en sleutelt zoveel prettiger. En de onderdelen zijn niet of nauwelijks duurder dan van de 250.
Een grotere heli dan een 450 is nog fijner te vliegen, maar dat gaat wel flink in de papieren lopen.
De T-Rex 450 klasse is de meest populaire klasse, onderdelen zijn overal verkrijgbaar en daarom gunstig geprijsd. Koop een KDS of een HK (HobbyKing). In ieder geval een 'echte' T-Rex clone. Desnoods een tweehandsje (wel opletten dan; volgens de verkoper zijn ze z.g.a.n., niet uit de doos geweest en dus nooit gecrashed, of wegens tijdgebrek nauwelijks mee gevlogen, etc. Ja, ja...........).
Het afstellen van zo'n CP heli moet je even doorhebben, maar is eigenlijk helemaal niet zo moeilijk (als je het eenmaal weet). Het vraagt wel enig geduld en precisie. Op Internet is genoeg te vinden hoe je de heli moet afstellen. En op het forum zijn er vast ook wel leden die je verder kunnen helpen. Feit is in ieder geval dat je met een slecht afgestelde heli niet fatsoenlijk kunt vliegen. Bij zo'n 250-je geldt dat nog eens in het kwadraat.
Je had het zelf al door, maar ik hoop dat RSSD en ik je er nog eens extra van overtuigd hebben dat een T-Rex 250 niet de beste start is om je CP vliegcarriere te starten.
Ik wens je heel veel sukses en ik hoop over een poosje positieve berichten van te lezen hier in het forum over je vorderingen.
FreakyFreek