Pagina 1 van 1

Voorbeeld Fixed Pitch helicopter !

BerichtGeplaatst: 06 Apr 2011, 21:39
door RSSD
Afbeelding


Specificatie:

assemblage component:
(1).Length:510mm
(2).Width:110mm
(3).Height:165mm
(4).Main rotor diameter:F510mm
(5).Tail rotor diameter:F150mm
(6).Motor gear:10T
(7).Weight:About 304g
(1).11.1V 800mAh Li-polymer battery
(2).Super370 motor+N30 motor
(3).2.4GHz 4CH transmitter
(4).4 in 1 controller(W/gyro,mixer,ESC,receiver)
(5).3pcs*digital servos(weight:7.5g,torque:1.0kg.cm, speed:0.1s/60°)
Products features:
The ESKY Honey Bee Series RC helicopter features good performance for superior strength, stability, controllable flight and durability, which are favored by the fun flyers all over the world. Honey Bee helicopter is designed with beginner in mind, has been completely assembled in factory, you can enjoy the pleasure of flying after fixing the battery. CCPM(collective cyclic pitch mixing)system can ensure the helicopter do various skyways flight perfectly.

Re: Voorbeeld Fixed Pitch helicopter !

BerichtGeplaatst: 23 Mei 2011, 22:09
door Guido
Zijn er mensen die ervaring hebben met de FP2?

Ik had er eentje willen bestellen, maar 'een' rc shop hier in de buurt vertelde dat deze moeilijk af te regelen was,
en vloog als 'een natte dweil'
Vermits ik totaal geen ervaring heb met rc heb ik dus maar voor een solo pro gekozen.
Alleen spijtig da er buiten bijna niet mee te vliegen valt.
Dus de kriebels voor een FP2 zijn er nog

Re: Voorbeeld Fixed Pitch helicopter !

BerichtGeplaatst: 24 Mei 2011, 05:58
door RSSD
Guido schreef:Zijn er mensen die ervaring hebben met de FP2?

Ik had er eentje willen bestellen, maar 'een' rc shop hier in de buurt vertelde dat deze moeilijk af te regelen was,
en vloog als 'een natte dweil'
Vermits ik totaal geen ervaring heb met rc heb ik dus maar voor een solo pro gekozen.
Alleen spijtig da er buiten bijna niet mee te vliegen valt.
Dus de kriebels voor een FP2 zijn er nog


Helaas moet ik de natte dweil reactie beamen.

Wil je een heuse helicopter die direct een beetje te vliegen valt ?

Neem dan zoiets :

http://www.shopzinnig.nl/index.php?item ... 30&lang=NL

Een 450 size heli met een automatische piloot, een soort van stabilisatiesysteem.
En laat ik er nu net eentje te koop hebben...
lol

Re: Voorbeeld Fixed Pitch helicopter !

BerichtGeplaatst: 25 Mei 2011, 21:55
door Guido
Goe geprobeerd

Re: Voorbeeld Fixed Pitch helicopter !

BerichtGeplaatst: 12 Jun 2011, 00:40
door FreakyFreek
Ik vlieg nu zo'n anderhalf jaar met de HoneyBee FP2. En ik kan je verzekeren dat je daar prima mee kan leren vliegen.
Heb een aangepaste versie waarin de motoren zitten van de CP3 en waarbij de 4-in-1 controller aktief is gekoeld met een ventilatortje (beslist doen anders brandt de controller door! En dat ding is best duur). Ook de motor afzekeren!!!!
Tevens gebruik ik wat metalen onderdelen en andere rotorbladen.
Maar van alle reserve onderdelen heb ik ook weer een standaard FP2 gebouwd.
In ieder geval is er prima te vliegen met zo'n HoneyBee. Het voordeel van deze heli is dat ie goedkoop is, de onderdelen zijn ook betaalbaar, de heli is simpel te repareren en af te stellen.
De aangepaste versie is duidelijk feller dan de standaard versie. Maar met die standaard versie kan je ook lekker rondvliegen. Dat lukt me best aardig, maar daar heb ik ook flink op geoefend en het aantal crashes is niet meer te tellen.
Gebruik een trainingsset, dat scheelt heel veel schade en vlieg alleen met weinig wind. Al met al vind ik de FP2 een uitstekende en aan te raden beginners helicopter.
Heb nu sinds kort ook een King en dat is duidelijk andere koek. Zo'n collective pitch geval vliegt veel strakker en feller. Best even wennen, maar zelfs een lichte crash betekent dat je al aardig wat schade oploopt. Veel duurder in het gebruik, dus wacht daarmee totdat je een beetje fatsoenlijk kunt vliegen.

Natuurlijk kun je gelijk zo'n mooie T-Rex 450 kopen. Voor €250,00 heb je er wel één. Dan doe je gelijk met de grote jongens mee. Maar heb je weleens goed gekeken hoe zo'n rotorkop in elkaar zit? Als zo'n ding niet goed afgesteld staat dan is er echt niet mee te vliegen. Het luistert allemaal nogal nauw. Ben jij in staat om dat als beginneling af te stellen?
Er bestaan ook systemen die helpen de heli stabiel te houden, zoals Co-Pilot, HeliCommand, FlyMentor, etc., Dat helpt je wel om het vliegen te leren, maar om dat goed af te stellen is a hell of a job. Als leek lukt je dat echt niet, dus je hebt echt iemand nodig die je helpt om dat allemaal goed af te stellen.
Ik zelf ben minstens 50 keer gecrashed voordat ik een beetje save kon rondvliegen. Dat heeft me een behoorlijke smak geld gekost (en een heleboel frustratie!!!). Met een T-Rex 450 was ik minstens 3 keer zoveel geld kwijt geweest.

Kortom: Ik raad je aan om te beginnen met een HoneyBee FP2 en als je wat verder bent en je vindt het nog steeds leuk dan kan je overstappen naar het echte werk. Een KDS-450 of CopterX zijn betaalbare en goede 450 heli's.

Heel veel sukses!!!!

Re: Voorbeeld Fixed Pitch helicopter !

BerichtGeplaatst: 12 Jun 2011, 07:26
door RSSD
Beste Freek, je geeft hier zelf aan dat je een boel aanpassingen moet doen om er redelijk mee te vliegen hé.

Standaard zijn ze gewoon moeilijk te vliegen, en velen gaan dat beamen.

Het kan toch niet de bedoeling zijn dat je een aantal dingen in de electronica moet aanpassen en een hele boel upgrades moet kopen vooraleer die deftig te vliegen valt ?
Als je alles bij elkaar telt zit je algauw aan de prijs van een simpele KDS.

De grote vraag is eigenlijk, kan je een degelijke fp heli vinden voor de prijs dat de FP V2 nu kost ?
Misschien bestaat die wel en dan hoor ik het graag als iemand het weet.
Vroeger was dat zeker het geval niet maar misschien zijn die walkeras nu een betere aanrader.

Nu, als ik een KDS 450S aanraad dan moet ik er inderdaad bij vertellen dat dit best gebeurd in samenwerking met hulp van een ervaren piloot. Want zolang die goed blijft vliegen van bij de aankoop dan is er niks aan de hand, één keer crashen echter en dan komt het, servo's kapot, blades kapot, shafts kapot enzoverder, maar dan moet heel de boel afgesteld worden en daar knelt het schoentje voor de beginnelingen natuurlijk.

Dus wat je ook doet, je kan het best beginnen met iemand die een ervaren piloot is of zelfs overwegen om in een club te gaan. Dit is in ieder geval wat ik van plan binnen x aantal jaar, de helicopters laat ik een beetje achterwege nu...

Re: Voorbeeld Fixed Pitch helicopter !

BerichtGeplaatst: 13 Jun 2011, 01:14
door FreakyFreek
Beste RSSD,

Zoals ik al noemde in mijn vorige reaktie, heb ik van reserve onderdelen weer een standaard FP2 gemaakt en daar valt prima mee te vliegen hoor. Ik vlieg daar nog regelmatig mee. De aanschaf van een FP2 komt op pakweg € 120,00. Een KDS komt op het dubbele, maar, eerlijk is eerlijk, zo'n KDS is wel een flinke slag groter.
Maar, zoals jij terecht zegt, als je gebruik kan maken van een ervaren piloot, die je kan helpen met het afstellen van b.v. een KDS450S en je kan helpen met het leren vliegen, dan is dat ook prima te doen. De onderdelen van de 450S zijn uitstekend verkrijgbaar en goedkoop. Vaak nog goedkoper dan de Esky onderdelen, maar een crash met een collective pitch heli, zoals de KDS, betekent meestal wel meer gebroken en kromme onderdelen dan bij een Fixed pitch heli.

Walkera maakt ook mooie fixed pitch heli's, veel mooier eigenlijk dan die van Esky, maar ( in Nederland) de prijs ligt wel wat hoger en er zijn minder adresjes waar je de broodnodige onderdelen kunt verkrijgen. De prijs van die onderdelen ligt veelal fors hoger dan die van de Esky. Ik heb geen vliegervaring met Walkera. Dus geen idee hoe ze vliegen.

Dus, ik zal mijn stelling aanpassen: Als je hulp hebt van een ervaren piloot of lid bent van een club, neem dan gerust een Trex-450 kloon, zoals de KDS of CopterX en laat je goed voorlichten over het onderhoud en afstelling van die heli.
Maar, als je, zoals ik, het in je eentje moet leren en je hebt ook nog een smalle beurs, begin dan met de HoneyBee FP2.

Re: Voorbeeld Fixed Pitch helicopter !

BerichtGeplaatst: 13 Jun 2011, 07:43
door RSSD
FreakyFreek schreef:Beste RSSD,

Zoals ik al noemde in mijn vorige reaktie, heb ik van reserve onderdelen weer een standaard FP2 gemaakt en daar valt prima mee te vliegen hoor. Ik vlieg daar nog regelmatig mee. De aanschaf van een FP2 komt op pakweg € 120,00. Een KDS komt op het dubbele, maar, eerlijk is eerlijk, zo'n KDS is wel een flinke slag groter.
Maar, zoals jij terecht zegt, als je gebruik kan maken van een ervaren piloot, die je kan helpen met het afstellen van b.v. een KDS450S en je kan helpen met het leren vliegen, dan is dat ook prima te doen. De onderdelen van de 450S zijn uitstekend verkrijgbaar en goedkoop. Vaak nog goedkoper dan de Esky onderdelen, maar een crash met een collective pitch heli, zoals de KDS, betekent meestal wel meer gebroken en kromme onderdelen dan bij een Fixed pitch heli.

Walkera maakt ook mooie fixed pitch heli's, veel mooier eigenlijk dan die van Esky, maar ( in Nederland) de prijs ligt wel wat hoger en er zijn minder adresjes waar je de broodnodige onderdelen kunt verkrijgen. De prijs van die onderdelen ligt veelal fors hoger dan die van de Esky. Ik heb geen vliegervaring met Walkera. Dus geen idee hoe ze vliegen.

Dus, ik zal mijn stelling aanpassen: Als je hulp hebt van een ervaren piloot of lid bent van een club, neem dan gerust een Trex-450 kloon, zoals de KDS of CopterX en laat je goed voorlichten over het onderhoud en afstelling van die heli.
Maar, als je, zoals ik, het in je eentje moet leren en je hebt ook nog een smalle beurs, begin dan met de HoneyBee FP2.


Het blijft de fp heli die iedereen gaat aanraden voor beginners, er zullen altijd tegenstanders zijn...

Mvg,

RSSD