Pagina 2 van 5

Re: Bullet ST Flux

BerichtGeplaatst: 10 Jun 2011, 16:34
door Deneddy
RSSD schreef:
Als alles goed verloopt moet ik heem in de loop van volgende week al hebben zegt Wouter.
cool


Das goed nieuws,zullen hem zeker zien dan op de meeting?

Re: Bullet ST Flux

BerichtGeplaatst: 10 Jun 2011, 16:49
door RSSD
Deneddy schreef:
RSSD schreef:
Als alles goed verloopt moet ik heem in de loop van volgende week al hebben zegt Wouter.
cool


Das goed nieuws,zullen hem zeker zien dan op de meeting?


Tzou me verwonderen als dat niet het geval was...

Re: Bullet ST Flux

BerichtGeplaatst: 11 Jun 2011, 11:57
door RSSD
Olii schreef:Zeer leuke wagen en absoluut een concurente voor de Traxxas Stampede 4x4!

Nadeel aan deze wagen is dat de differentielen niet echt bestand zijn tegen al het brushless geweld. Wil je iets upgraden kun je best van een bulletproof gekend merk diff's kopen specifiek voor deze wagen..

Gaat zeer hard op 3s!
En je hebt hier ook een MT versie van ;-)


Wat kan je aanbevelen ?
En wat zijn zoal dingen die het meest breken ?

Re: Bullet ST Flux

BerichtGeplaatst: 11 Jun 2011, 13:09
door DoubleDee
Mooie wagen zeg, hoe groot is die precies ?

Re: Bullet ST Flux

BerichtGeplaatst: 11 Jun 2011, 13:33
door RSSD
DoubleDee schreef:Mooie wagen zeg, hoe groot is die precies ?


Het is schaal 1/10 , die moet dus ongeveer 40 cm zijn.

Mvg,

RSSD

Re: Bullet ST Flux

BerichtGeplaatst: 11 Jun 2011, 16:47
door Vagger
Vandaag bij RC-Design geweest. Je HPI zal waarschijnlijk volgende week daar zijn. wink:

Re: Bullet ST Flux

BerichtGeplaatst: 11 Jun 2011, 21:12
door booster666
die differentieelen denk ik niet meteen dat die een probleem zullen vormen , zolang je op een grote open plek gaat rijden dat je niks kan raken om de snelheid een beetje gewoon te worden en een beetje rustig aan doen en je kan eventueel als voorzorg voor de diffs er extra dik vet of olie in doen zoadt deze minder slipt en dus ook minder hard zal slijten

Re: Bullet ST Flux

BerichtGeplaatst: 11 Jun 2011, 21:18
door RSSD
Vagger schreef:Vandaag bij RC-Design geweest. Je HPI zal waarschijnlijk volgende week daar zijn. wink:


Thx, maar ik wist het al lol

Re: Bullet ST Flux

BerichtGeplaatst: 11 Jun 2011, 21:18
door RSSD
booster666 schreef:die differentieelen denk ik niet meteen dat die een probleem zullen vormen , zolang je op een grote open plek gaat rijden dat je niks kan raken om de snelheid een beetje gewoon te worden en een beetje rustig aan doen en je kan eventueel als voorzorg voor de diffs er extra dik vet of olie in doen zoadt deze minder slipt en dus ook minder hard zal slijten


Bedankt voor de tip makker !
Nu nog weten waar die zit rofl

Re: Bullet ST Flux

BerichtGeplaatst: 12 Jun 2011, 01:26
door FreakyFreek
De Bullet is een hele leuke auto om te zien. Ook technisch ziet het er allemaal fantastisch uit. Om die reden had ik deze RC-auto ook aangeraden bij mijn broer(tje). Grootste nadeel vond ik dat er standaard geen 2,4 Ghz zender werd meegeleverd. Iets anders is toch niet meer van deze tijd?.....
Met een 2S (7,4 Volt) lipo wil deze HPI er best vandoor. Hij rijdt ook best lekker.
Het leek allemaal zo goed, maar de praktijk viel toch vies tegen. De Bullet bleek een heel onbetrouwbaar monster. Al bij de eerste rit lagen de wiellagers er aan 1 kant uit. Kompleet aan barrels. En zo'n wilde rit was het echt niet.... Toen bleek ook nog eens dat de onderdelen nou niet bepaald goedkoop waren. In ieder geval in Nederland bij de ons bekend leveranciers. MIsschien zijn er betere en goedkopere adresjes.....
Ook bij latere ritten gingen er toch wel kostbaren onderdelen stuk. Wat dacht je van de ESC (motor-aansturing) en zelfs de motor ging eraan. Nou niet de meest betaalbaren onderdelen.
Ik zelf rijd met een Traxxas E-Revo Brushless. Een dure auto waar ook het één en ander aan stuk gaat hoor.
Maar, mijn broer heeft toch zijn Bullet in de kast gezet en een Revo gekocht, want die is betrouwbaarder en nog veel krachtiger (wij rijden met 6S - 5000 mAh en dat vergt heel, heel veel van het materiaal))

De hedendaagse elektro RC-auto's zijn met de komst van de brushless motoren en de lipo akku's zo enorm krachtig geworden (ze rijden er de Nitro auto's met gemak uit) dat de materialen het niet aan kunnen. De fabrikanten maken natuurlijk de onderdelen zo dat ze stuk gaan. Want dat levert omzet op. ik rijd nu (zeer regelmatig) meer dan een half jaar met een Traxxas E-Revo Brusless en er gaat bijna wekelijks een bestelling uit voor onderdelen. Voor iemand met een normaal inkomen en een gezinnetje is dat niet vol te houden. Misschien is het beter een stapje terug te doen en te gaan rijden met minder power. Minder spektakuleer, maar zeker goedkoper..

Iemand noemde de Traxxas Revo 1 op 16. Da's een helemaal te gekke auto. 1 op 16 lijkt heel erg klein, maar deze auto is een truck en daarom fors uit gevallen. Ik heb dan zelf weliswaar de grote uitvoering, maar ik kan je verzekeren dat deze auto geweldig rijdt. De auto ligt laag bij de grond en heeft daardoor een heel goede wegligging. Ook in het landschap met zand en gras doet de auto het prima. Ik heb de grote uitvoering, maar ik zou er graag zo'n kleintje bij hebben, want dat lijkt me echt fun.
Als ik een budget had van zo'n € 350,00 dan zou ik kiezen voor de Revo 1:16