motor latrax teton stuk voor de 2de maal
Geplaatst: 15 Nov 2015, 02:57
Hallo,
Even voorstellen, ik ben hier nieuw, mijn naam is Glenn De Cort, 37 jaar
Ik heb een rc autootje gekocht voor mijn zoontje. (en ook een beetje voor papa )
Nu zit ik voor de 2de maal met een stuk motortje.
Ik had hem gekocht via toemen modelbouw, in pakket vorm met een lipo batterij.
Na enkele rijden was het al gedaan met spelen, heb hem dan ook terug opgestuurd ter reparatie.
Erg lang weggeweest, om hem dan uiteindelijk gemaakt terug te krijgen.
Ze adviseerden me in combinatie met de lipo niet langer als 5 minuutjes te rijden, wegens oververhitting
en misschien terug een kapot motortje te riskeren.
Ondertussen 2de keer stuk, de 5 minuten regel in acht genomen, nu zou het wel is kunnen dat de overbelasting komt
van met de lipo in het gras te rijden, moet dan extra werken en in combinatie met de lipo zou het motortje weer redelijk
vlug overbelast kunnen zijn.
Nu vind ik 1 dan moeten ze het zo maar niet verkopen en ten tweede als je filmpjes van een latrax teton bekijkt,
deze racen door alle mogelijke omstandigheden, gaan van water tot modder, gras en kiezelsteentjes.
Dus zou je denken dat deze autootjes toch wel tegen een stootje kunnen??
Niks blijkt minder waar te zijn. Of zou het kunnen als bij wonder dat mijn probleem verholpen zou zijn met het gebruiken van een NiMh accu zou verholpen zijn?
Zo ja welke soort NiMh accu kan ik dan best aanschaffen?
En is het moeilijk om zelf een nieuw motortje te plaatsen? Ik heb reeds jullie tutorial over solderen bekeken, lijkt mij best doenbaar.
Alvast bedankt om mij verder te helpen.
Even voorstellen, ik ben hier nieuw, mijn naam is Glenn De Cort, 37 jaar
Ik heb een rc autootje gekocht voor mijn zoontje. (en ook een beetje voor papa )
Nu zit ik voor de 2de maal met een stuk motortje.
Ik had hem gekocht via toemen modelbouw, in pakket vorm met een lipo batterij.
Na enkele rijden was het al gedaan met spelen, heb hem dan ook terug opgestuurd ter reparatie.
Erg lang weggeweest, om hem dan uiteindelijk gemaakt terug te krijgen.
Ze adviseerden me in combinatie met de lipo niet langer als 5 minuutjes te rijden, wegens oververhitting
en misschien terug een kapot motortje te riskeren.
Ondertussen 2de keer stuk, de 5 minuten regel in acht genomen, nu zou het wel is kunnen dat de overbelasting komt
van met de lipo in het gras te rijden, moet dan extra werken en in combinatie met de lipo zou het motortje weer redelijk
vlug overbelast kunnen zijn.
Nu vind ik 1 dan moeten ze het zo maar niet verkopen en ten tweede als je filmpjes van een latrax teton bekijkt,
deze racen door alle mogelijke omstandigheden, gaan van water tot modder, gras en kiezelsteentjes.
Dus zou je denken dat deze autootjes toch wel tegen een stootje kunnen??
Niks blijkt minder waar te zijn. Of zou het kunnen als bij wonder dat mijn probleem verholpen zou zijn met het gebruiken van een NiMh accu zou verholpen zijn?
Zo ja welke soort NiMh accu kan ik dan best aanschaffen?
En is het moeilijk om zelf een nieuw motortje te plaatsen? Ik heb reeds jullie tutorial over solderen bekeken, lijkt mij best doenbaar.
Alvast bedankt om mij verder te helpen.