Het was een vermoeiende, boeiende maar helaas desastreuse dag
Heel wat nadelen van een occassie vrees ek.
Het begon al bij het opstarten voor de eerste keer, ik merkte dat één van de servo's het niet deed.
Toen ik die eens goed nakeek bleek dat er wat lijm in de connector zat waardoor hij geen contact maakte.
Dus, nieuwe connector eraan gesoldeerd (met stukje draad natuurlijk).
Daarna heb ik gemerkt dat de servo horns van de ailerons er zowat uitvielen.
Aangezien ik zelf geen deftige liggen heb, zijn we aan het klussen geslagen :
Resultaat is zeer goed en ailerons reageren veel beter
Dan de eerste start, opgooien tegen wind, een paar meter verder de grond in, ???
Hm, na alles grondig bekeken te hebben, geen schade.
Nog vlug eens alles overlopen wat je allemaal moet checken bij de bouw van een vliegtuig.
LAP
Draairichting van de motor verkeerd, wat nu , want heel de plane is gelijmd.
Tja, een stuk uit snijden natuurlijk
2 kabeltjes gewisseld,beetje hersteld, alles in orde.
Vliegtuig heeft precies meer goesting nu als ik gas geef
Het is bijna avond nu, beetje meer wind, maar tegen beter weten in toch maar geprobeerd.
We gooien op en geven gas, we gaan omhoog wel zeker 10 meter, daarna, een windvlaag denk ik, kwartslag naar rechts en zoef , de grond in.
Met een bonkend hart gaan kijken wat de schade is, OW FUCK, heel de neus eraf vanaf de cockpit.
Het is nu na 21.00 uur en alles is terug gelijmd.
Weer een ervaring rijker dus.
Alleen vraag ik me af hoe ik die neus nog wat extra kan verstevigen.
Nu zal het weer wachten worden op degelijk weer i guess...
En ondertussen, bouwen we verder aan de heli
Greets,
RSSD