-
- Advertisement
Multiplex Fun Cub Maiden
11 berichten
• Pagina 1 van 2 • 1, 2
Multiplex Fun Cub Maiden
Hoi,
redelijk windstille dag dus het was de moment.
De zenuwen gierden door mijn lijf, het was tenslotte al 2 maanden of zo geleden dat ik nog gevlogen had.
Take off.
Eerste vlucht, effe proberen, stijgt vlot op, vliegt goed, landen is nu niet echt een specialiteit dus zat em al rap de maïs in.
Eigen schuld, ik wou per se direct voor mijn deur proberen.
Blijven gaan en proberen met zelfs een frontale muurbotsing, neus paar mm korter, verder alles in werkende staat, lipo natuurlijk verschoven en vloog voor geen meter nie meer, tot ik het besefte natuurlijk
Vanmiddag plannen we nog een vlucht in, lipo is aan het laden, deze keer toch maar de straat verder nemen met vrije landingsbaan en geen maîs, fingers crossed !!!
Filmpjes zijn aan het uploaden btw !
Mvg,
RSSD
redelijk windstille dag dus het was de moment.
De zenuwen gierden door mijn lijf, het was tenslotte al 2 maanden of zo geleden dat ik nog gevlogen had.
Take off.
Eerste vlucht, effe proberen, stijgt vlot op, vliegt goed, landen is nu niet echt een specialiteit dus zat em al rap de maïs in.
Eigen schuld, ik wou per se direct voor mijn deur proberen.
Blijven gaan en proberen met zelfs een frontale muurbotsing, neus paar mm korter, verder alles in werkende staat, lipo natuurlijk verschoven en vloog voor geen meter nie meer, tot ik het besefte natuurlijk
Vanmiddag plannen we nog een vlucht in, lipo is aan het laden, deze keer toch maar de straat verder nemen met vrije landingsbaan en geen maîs, fingers crossed !!!
Filmpjes zijn aan het uploaden btw !
Mvg,
RSSD
Life is a bitch, fly away from it...
-
RSSD
- Beheerder
- Berichten: 4316
- Geregistreerd: 02 Apr 2011, 12:23
- Woonplaats: Vladslo
RSSD schreef:Hoi,
redelijk windstille dag dus het was de moment.
De zenuwen gierden door mijn lijf, het was tenslotte al 2 maanden of zo geleden dat ik nog gevlogen had.
Take off.
Eerste vlucht, effe proberen, stijgt vlot op, vliegt goed, landen is nu niet echt een specialiteit dus zat em al rap de maïs in.
Eigen schuld, ik wou per se direct voor mijn deur proberen.
Blijven gaan en proberen met zelfs een frontale muurbotsing, neus paar mm korter, verder alles in werkende staat, lipo natuurlijk verschoven en vloog voor geen meter nie meer, tot ik het besefte natuurlijk
Vanmiddag plannen we nog een vlucht in, lipo is aan het laden, deze keer toch maar de straat verder nemen met vrije landingsbaan en geen maîs, fingers crossed !!!
Filmpjes zijn aan het uploaden btw !
Mvg,
RSSD
Ideaal dagje/weertje om hem te testen => met plaats genoeg
- Go fly rc Starter II
- T2m Smartspy
- MPX Easy Star II
- HD-Wingcam
- BearDevil-Red (dood)
- Sports DV123SC cam
- MJX-F45
- ufo-drone-26cm
- ufo-drone-26cm met camera
- Denver WIFI cam
- Spektrum Dx6
- MPX Solius
- T2m Smartspy
- MPX Easy Star II
- HD-Wingcam
- BearDevil-Red (dood)
- Sports DV123SC cam
- MJX-F45
- ufo-drone-26cm
- ufo-drone-26cm met camera
- Denver WIFI cam
- Spektrum Dx6
- MPX Solius
-
Ivan
- Actief lid
- Berichten: 285
- Geregistreerd: 08 Feb 2013, 17:29
- Woonplaats: Torhout (Sint-Henricus)
Hier is em al, kweet niet wat er gebeurd is mor de kwaliteit is bedroevend.
Life is a bitch, fly away from it...
-
RSSD
- Beheerder
- Berichten: 4316
- Geregistreerd: 02 Apr 2011, 12:23
- Woonplaats: Vladslo
Amai! Moedig om daar je maiden flight te doen...
Ik zie helemaal geen plaats om te landen?
Voor de rest plezier gehad? Vliegt hij een beetje zoals je gehoopt had?
Voldoende power? Aileron/Rudder reactie?
Met wat meer ruimte denk ik dat je je iets comfortabeler zou voelen
Greetz!
T.
PS: kwaliteit valt toch mee? Wingcam 720?
Ik zie helemaal geen plaats om te landen?
Voor de rest plezier gehad? Vliegt hij een beetje zoals je gehoopt had?
Voldoende power? Aileron/Rudder reactie?
Met wat meer ruimte denk ik dat je je iets comfortabeler zou voelen
Greetz!
T.
PS: kwaliteit valt toch mee? Wingcam 720?
Thanks for visiting my YouTube channel!
https://www.youtube.com/user/CrosstownTee
Reely Wild Hawk [upgraded with MicroJet V3]
Durafly F4U Corsair [Beautiful]
Max Thrust Riot [Trainer/Acro]
Spektrum DX6i
https://www.youtube.com/user/CrosstownTee
Reely Wild Hawk [upgraded with MicroJet V3]
Durafly F4U Corsair [Beautiful]
Max Thrust Riot [Trainer/Acro]
Spektrum DX6i
-
CrosstownTee
- Beheerder
- Berichten: 950
- Geregistreerd: 20 Jul 2012, 22:06
- Woonplaats: Elst, Brakel - Oost-Vlaanderen
CrosstownTee schreef:Amai! Moedig om daar je maiden flight te doen...
Ik zie helemaal geen plaats om te landen?
Voor de rest plezier gehad? Vliegt hij een beetje zoals je gehoopt had?
Voldoende power? Aileron/Rudder reactie?
Met wat meer ruimte denk ik dat je je iets comfortabeler zou voelen
Greetz!
T.
PS: kwaliteit valt toch mee? Wingcam 720?
Dat is net wat ik gedaan heb ;
Wing cam :
Ground cam :
Op het laatste prophouder der af, best dak op de grond stond
Greets,
RSSD
Life is a bitch, fly away from it...
-
RSSD
- Beheerder
- Berichten: 4316
- Geregistreerd: 02 Apr 2011, 12:23
- Woonplaats: Vladslo
Ah, dat was al aangenamer zeker?
Deed het raar om ermee te vliegen? (Welke vergelijking heb je? Easystar? of heb je nog andere planes gehad?)
Wat vind je van het toestel?
Greetz!
T.
Deed het raar om ermee te vliegen? (Welke vergelijking heb je? Easystar? of heb je nog andere planes gehad?)
Wat vind je van het toestel?
Greetz!
T.
Thanks for visiting my YouTube channel!
https://www.youtube.com/user/CrosstownTee
Reely Wild Hawk [upgraded with MicroJet V3]
Durafly F4U Corsair [Beautiful]
Max Thrust Riot [Trainer/Acro]
Spektrum DX6i
https://www.youtube.com/user/CrosstownTee
Reely Wild Hawk [upgraded with MicroJet V3]
Durafly F4U Corsair [Beautiful]
Max Thrust Riot [Trainer/Acro]
Spektrum DX6i
-
CrosstownTee
- Beheerder
- Berichten: 950
- Geregistreerd: 20 Jul 2012, 22:06
- Woonplaats: Elst, Brakel - Oost-Vlaanderen
CrosstownTee schreef:Ah, dat was al aangenamer zeker?
Deed het raar om ermee te vliegen? (Welke vergelijking heb je? Easystar? of heb je nog andere planes gehad?)
Wat vind je van het toestel?
Greetz!
T.
Was idd al ruimer en aangenamer.
Het vlieggedrag is precies nog nie in orde. Ik vind hem redelijk onbetrouwbaar.
Ik moet wel zeggen dat ik de wingcam op de rechtervleugel had geplaatst, zou die 30 gr. zoveel onbalans kunnen teweegbrengen ?
Ik had alleen zwevers als ervaring, een Bixler, Phoenix en dan de Easystar.
Voorlopig geef ik de voorkeur aan een zwever, maar daar kan verandering in komen als ik ewa meer train enzo
Greets,
RSSD
Life is a bitch, fly away from it...
-
RSSD
- Beheerder
- Berichten: 4316
- Geregistreerd: 02 Apr 2011, 12:23
- Woonplaats: Vladslo
Daar zal zeker verandering in komen
De funcup is een SuPeR toestel
Ik zet mijn flaps op 90°. Zo kan je zeer langzaam landen.
Ook leuk voor tricks in de nabije toekomst.
De funcup is een SuPeR toestel
Ik zet mijn flaps op 90°. Zo kan je zeer langzaam landen.
Ook leuk voor tricks in de nabije toekomst.
-
piper_heidsieck
- Forum Maniac
- Berichten: 1047
- Geregistreerd: 09 Apr 2012, 15:08
- Woonplaats: Oost-vlaanderen /
piper_heidsieck schreef:Daar zal zeker verandering in komen
De funcup is een SuPeR toestel
Ik zet mijn flaps op 90°. Zo kan je zeer langzaam landen.
Ook leuk voor tricks in de nabije toekomst.
Als ik alle filmpjes zie dan geloof ik da ook, alleen moet ik het evenwicht nog vinden op die van mij denk ek.
Flaps staan zo goed als op 90 graden denk ek, alleen vond ik het bijzonder moeilijk om zo te landen, zal nog iets aan schorten wss, ofwel lag het toch allemaal aan het gewicht van de wingcam.
We zullen wel zien...
Life is a bitch, fly away from it...
-
RSSD
- Beheerder
- Berichten: 4316
- Geregistreerd: 02 Apr 2011, 12:23
- Woonplaats: Vladslo
Ik zou hem in het beging noseheavy maken. Naar je eigen ervaring weet je ook dat dit beter is dan tailheavy.
Dit gewoon al omdat bij het inschakelen van de flaps de neus toch al wat naar boven komt door de plotse weerstand.
Hiertoe is het best interessant dat je de neus op tijdstip van inschakeling naar beneden drukt en wat throtle bijgeeft ( mocht je op dat moment traag en laag vliegen). Een gulden regel dat men mij vandaag heeft geleerd op het vliegveld is alle bewegingen die nieuw zijn hoger in de lucht aan te leren. Zo heb je veel meer speling om te corrigeren.
groeten
Dit gewoon al omdat bij het inschakelen van de flaps de neus toch al wat naar boven komt door de plotse weerstand.
Hiertoe is het best interessant dat je de neus op tijdstip van inschakeling naar beneden drukt en wat throtle bijgeeft ( mocht je op dat moment traag en laag vliegen). Een gulden regel dat men mij vandaag heeft geleerd op het vliegveld is alle bewegingen die nieuw zijn hoger in de lucht aan te leren. Zo heb je veel meer speling om te corrigeren.
groeten
-
piper_heidsieck
- Forum Maniac
- Berichten: 1047
- Geregistreerd: 09 Apr 2012, 15:08
- Woonplaats: Oost-vlaanderen /
11 berichten
• Pagina 1 van 2 • 1, 2
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten
-
- Advertisement