-
- Advertisement
120sr
15 berichten
• Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: 120sr
En het extra gewicht van de servo gaat ook wel een probleem kunnen geven op zo'n kleine heli denk ik.
ik denk vooral dat je veel gewicht ga toevoegen en dat je heel onstabiel gaat vliegen en je vliegtijd serieus gaat inkorten .
Mijn gedacht voor u zou zijn geniet ervan en leer ermee vliegen en eens onder controle kan je kijken om grotere heli te kopen en dan eventueel aan te passen.
ik denk vooral dat je veel gewicht ga toevoegen en dat je heel onstabiel gaat vliegen en je vliegtijd serieus gaat inkorten .
Mijn gedacht voor u zou zijn geniet ervan en leer ermee vliegen en eens onder controle kan je kijken om grotere heli te kopen en dan eventueel aan te passen.
-
Deneddy
Oké bedankt
Force rc heli
Solo pro ( in de boom )
120sr
Solo pro ( in de boom )
120sr
-
alexander
- Nieuw lid
- Berichten: 7
- Geregistreerd: 19 Apr 2011, 20:54
Zolang je kanalen vrij hebt, kan je servo's blijven aansluiten om weet ik veel wat te openen/lossen/draaien/...
Hou gewoon rekening met de praktische kant van de zaak. Ik zie niet direct waar je op een heli een bom gaat monteren,
maar mss lukt dit wel;
Je bind een 'bom' tussen de skids met elastiekjes ofzo, en monteert achteraan (op de lijn uit de as van de rotorkop) een servo dewelke de elastiekjes opzij trekt, waardoor je bom uit de elastieken kan vallen.
Deze kan je dan gewoon aansluiten op je RX, en klaar is kees.
Tot zover de theoretische kant van de zaak, de praktische kant gaat wat anders zijn.
Je moet zien dat je heli in balans blijft
je bom mag niet te veel wegen (want anders gaat je heli net na de bom te lossen een pak hoger hangen op slag... )
je moet kunnen landen met je bom (als er iets mis gaat, gaat het behoorlijk mis als die afgaat tussen je skids bij het landen...)
En dan komt het probleem... Welke bom?
Hou gewoon rekening met de praktische kant van de zaak. Ik zie niet direct waar je op een heli een bom gaat monteren,
maar mss lukt dit wel;
Je bind een 'bom' tussen de skids met elastiekjes ofzo, en monteert achteraan (op de lijn uit de as van de rotorkop) een servo dewelke de elastiekjes opzij trekt, waardoor je bom uit de elastieken kan vallen.
Deze kan je dan gewoon aansluiten op je RX, en klaar is kees.
Tot zover de theoretische kant van de zaak, de praktische kant gaat wat anders zijn.
Je moet zien dat je heli in balans blijft
je bom mag niet te veel wegen (want anders gaat je heli net na de bom te lossen een pak hoger hangen op slag... )
je moet kunnen landen met je bom (als er iets mis gaat, gaat het behoorlijk mis als die afgaat tussen je skids bij het landen...)
En dan komt het probleem... Welke bom?
Owned; BMi Arrow - Kyosho Calmato ST EP 1400 E-Flite Sukhoi 26m
Sold;ESky Belt CP V2
Crashed;BMi Arrow
Spectrum DX6i met backlight
For sale; E-flight Brio 10 Align T-rex 100s
Sold;ESky Belt CP V2
Crashed;BMi Arrow
Spectrum DX6i met backlight
For sale; E-flight Brio 10 Align T-rex 100s
-
Timmer
- Lid op training
- Berichten: 134
- Geregistreerd: 29 Apr 2011, 17:10
- Woonplaats: Kampenhout
en bij welke bom denk ik dan meteen aan die kleine witte bommekes die je als kind had... die dat je gewoon ergens tegen aan gooit en dan zo klekten... leuk om een heel arsenaal van enkele meters hoog naar beneden te droppen...
MAAR niet met een 120sr. veel te klein en niet echt een 'war'-heli! Vind dit eerder een project om op een grote chinook toe te passen.
greetz rigor
MAAR niet met een 120sr. veel te klein en niet echt een 'war'-heli! Vind dit eerder een project om op een grote chinook toe te passen.
greetz rigor
Nine Eagles Solo Pro V2
Walkera CB180Q
E-sky Honeybee FP V2 Green
Spektrum dx6i
veeeeeel crashparts
Walkera CB180Q
E-sky Honeybee FP V2 Green
Spektrum dx6i
veeeeeel crashparts
-
rigor mortis
- Lid op training
- Berichten: 83
- Geregistreerd: 06 Apr 2011, 20:12
het grote probleem met de 120 sr is dat deze een ingebouwde ontvanger/regelaar heeft waar geen extra kanalen op zijn, tenzij je nog een extra ontvanger er bij aanhangt met nog een extra batterij is het onmogelijk om zomaar effe een extra servo aan te sluiten, dus ik denk dat het plannetje een beetje in t water valt.
en als je later een grotere (collective pitch waarschijnlijk) heli gaat kopen heb je al 6 kanalen nodig (4 voor de servo's 1 voor de regelaar van de motor en 1 voor de gyro) waardoor je dus met de dx6i wel gerust met een grotere heli kan vliegen maar dan helaas heb je alle kanalen al in gebruik...
niet gemakkelijk hé
en als je later een grotere (collective pitch waarschijnlijk) heli gaat kopen heb je al 6 kanalen nodig (4 voor de servo's 1 voor de regelaar van de motor en 1 voor de gyro) waardoor je dus met de dx6i wel gerust met een grotere heli kan vliegen maar dan helaas heb je alle kanalen al in gebruik...
niet gemakkelijk hé
cars: HPI baja 5b ss , tt tomahawk st, traxxas rustler vxl
planes: parkfun sonic 185,blazy bee,pilatus pc7 (als hij ooit af raakt),hacker super Zoom 2 4d
heli's: esky belt-cp V2, kds 450s , in afwachting voor trex 600 pro
planes: parkfun sonic 185,blazy bee,pilatus pc7 (als hij ooit af raakt),hacker super Zoom 2 4d
heli's: esky belt-cp V2, kds 450s , in afwachting voor trex 600 pro
-
booster666
- Actief lid
- Berichten: 251
- Geregistreerd: 13 Apr 2011, 19:47
- Woonplaats: wespelaar
15 berichten
• Pagina 2 van 2 • 1, 2
Terug naar Electro Helicopters
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast
-
- Advertisement