-
- Advertisement
Toch niet recht omhoog kunnen vliegen
9 berichten
• Pagina 1 van 1
Toch niet recht omhoog kunnen vliegen
Volgens de verkoper kan de monocoupe recht omhoog vliegen.
Dit vanwege de krachtige motor ( 2590 W, 37,5 V ).
De batterij van de verkoper is een turnigy 6S 5000 mah 40C.
Mijn batterijen zijn 6S 5800 mah 25C.
Zou het nu kunnen dat die 15C verschil maakt in het generen van kracht?
Ik mag alvast niet te steil gaan klimmen of ik zou ik de problemen komen.
Dit vanwege de krachtige motor ( 2590 W, 37,5 V ).
De batterij van de verkoper is een turnigy 6S 5000 mah 40C.
Mijn batterijen zijn 6S 5800 mah 25C.
Zou het nu kunnen dat die 15C verschil maakt in het generen van kracht?
Ik mag alvast niet te steil gaan klimmen of ik zou ik de problemen komen.
-
piper_heidsieck
- Forum Maniac
- Berichten: 1047
- Geregistreerd: 09 Apr 2012, 15:08
- Woonplaats: Oost-vlaanderen /
tuurlijk, C is belangerijk he
De batterij van de verkope geeft 200A
De uwe 87... Is minder dan de helft
De batterij van de verkope geeft 200A
De uwe 87... Is minder dan de helft
-
andreas
- Globale moderator
- Berichten: 1624
- Geregistreerd: 06 Mrt 2012, 18:03
Die 25C is de capaciteit die je batterij kan lossen op vraag van de esc/motor he.
Als ESC en motor meer vragen, gaan je batterijen gewoon hard afzien, en desnoods in de fik vliegen...
maar zeker geen 40C (40 keer de capaciteit van je batterij = 40 keer 5Ah) zoals die van de eigenaar.
Hangt ook af of je dezelfde prop gebruikt dan de verkoper of niet...
Hoe was't met de warmte van de batterijen na't vliegen?
Zet eens voor't gemak in je reply
- de prop size
- de motor
- de ESC
Dan kan je berekenen hoeveel Amperes de motor maximum kan vragen, hoeveel watt er kan gegenereerd worden, hoeveel je batterij moet kunnen lossen...
Greetz!
T.
Als ESC en motor meer vragen, gaan je batterijen gewoon hard afzien, en desnoods in de fik vliegen...
maar zeker geen 40C (40 keer de capaciteit van je batterij = 40 keer 5Ah) zoals die van de eigenaar.
Hangt ook af of je dezelfde prop gebruikt dan de verkoper of niet...
Hoe was't met de warmte van de batterijen na't vliegen?
Zet eens voor't gemak in je reply
- de prop size
- de motor
- de ESC
Dan kan je berekenen hoeveel Amperes de motor maximum kan vragen, hoeveel watt er kan gegenereerd worden, hoeveel je batterij moet kunnen lossen...
Greetz!
T.
Thanks for visiting my YouTube channel!
https://www.youtube.com/user/CrosstownTee
Reely Wild Hawk [upgraded with MicroJet V3]
Durafly F4U Corsair [Beautiful]
Max Thrust Riot [Trainer/Acro]
Spektrum DX6i
https://www.youtube.com/user/CrosstownTee
Reely Wild Hawk [upgraded with MicroJet V3]
Durafly F4U Corsair [Beautiful]
Max Thrust Riot [Trainer/Acro]
Spektrum DX6i
-
CrosstownTee
- Beheerder
- Berichten: 950
- Geregistreerd: 20 Jul 2012, 22:06
- Woonplaats: Elst, Brakel - Oost-Vlaanderen
motor 2590 W; 37,5 V
prop size 540 mm
esc geen idee want die is helemaal bedekt.
prop size 540 mm
esc geen idee want die is helemaal bedekt.
-
piper_heidsieck
- Forum Maniac
- Berichten: 1047
- Geregistreerd: 09 Apr 2012, 15:08
- Woonplaats: Oost-vlaanderen /
Hoe was de eerste vlucht eigenlijk?
-
andreas
- Globale moderator
- Berichten: 1624
- Geregistreerd: 06 Mrt 2012, 18:03


andreas schreef:Hoe was de eerste vlucht eigenlijk?
Zeer spannend en met trillende vingers toen ik de schroef in beweging zag gaan

Niemand wou mij helpen met de maiden want ze hadden schrik om hem stuk te vliegen.
Dus stond ik daar met zowat met toen 30 andere piloten op het vliegveld.
Na lang aarzelen en het nodige ijsberen besliste ik mijn zender uit de koffer te nemen en mijn vliegtuig die ik toen al enige uren ervoor in elkaar had gestoken leven in te blazen.
Ik klikte mijn throtle cut op non actief en de schroef begon zijn eerste draaibewegingen te maken.
Iedereen zijn aandacht was gevestigd, want ze hadden niet verwacht dat ik ging vliegen.
Ik was de 1ste min. wat op het grasveld aan het "rijden" met volgens vele de veronderstelling dat ik het daarbij zou laten.
Maar een duveltje op mijn linkerschouder zei " geef gas !! " ...

En ... daar ging ik dan. De wind onder en boven mijn vleugels met het ronkende geluid ( zoevend ) van de motor.
6 meter verder ging mijn staartwiel tegen de zwaartekracht in en werd de beslissing om het hoogteroer aan te spreken aanhoord. Het is nu of nooit ...... ( duiveltje zegt ... geef meer gas !! ).

We stijgen op en na een 5 meter hoogte maak ik mijn 1ste bocht naar rechts.
De monocoupe vliegt nu op halve throtle en merkbaar sneller dan mijn vertrouwde vliegtuig de "funcup".
Na 2 keer het vliegveld over te vliegen krijg ik toch even een beklemmend gevoel. Denkend.
Ik moet snel hier beginnen aan het aanleren van te landen anders heb ik geen vliegtuig meer.
Mijn 1ste 2 pogingen schiet ik de de landingsbaan over. Er zat nog veel te veel snelheid in, en daar moest ik dringend iets aan doen.
Op het moment van vliegen draaide de wind en kon ik enkel nog maar landen in de breedte van het vliegveld.

Ai, ai. Waar ben ik toch aan begonnen dacht ik in mezelf.
Uiteindelijk zet ik mijn "finale in en beslis om de Monocoupe definitief aan de grond te krijgen.
Eens 2 meter boven de grond komen de nekharen toch even omhoog, .. maar doorzetten we zijn er bijna.

De twee grote wielen raken de grond. Het vliegtuig daverd een beetje en langzamerhand zakt mijn achterwiel naar de grond.
Mijn Monocoupe skipt even 2 keer van de grond maar het vliegtuig komt uiteindelijk tot stilstand.
Dit was mijn 1ste vlucht

Tijdens de vlucht diende ik de aillerons nog serieus aan te passen want mijn vliegtuig bankte ferm naar links.
Dit samen met de rudder.

-
piper_heidsieck
- Forum Maniac
- Berichten: 1047
- Geregistreerd: 09 Apr 2012, 15:08
- Woonplaats: Oost-vlaanderen /
Nice, leuk verteld man!!!
maiden was dan toch gelukt das al 'n mooi begin!
Heb je geen fotootjes?
maiden was dan toch gelukt das al 'n mooi begin!
Heb je geen fotootjes?
Landen is eigenlijk gecontroleerd neerstorten....
Dus, ben goe bezig
Dus, ben goe bezig
-
Delanghe
- Geavanceerd lid
- Berichten: 715
- Geregistreerd: 20 Okt 2012, 18:46
Delanghe schreef:Nice, leuk verteld man!!!
maiden was dan toch gelukt das al 'n mooi begin!
Heb je geen fotootjes?
Zal er volgende keer eens wat foto's van trekken.
greetz
-
piper_heidsieck
- Forum Maniac
- Berichten: 1047
- Geregistreerd: 09 Apr 2012, 15:08
- Woonplaats: Oost-vlaanderen /
piper_heidsieck schreef:Delanghe schreef:Nice, leuk verteld man!!!
maiden was dan toch gelukt das al 'n mooi begin!
Heb je geen fotootjes?
Zal er volgende keer eens wat foto's van trekken.
greetz
Denk wel dat dit een beleving op zich was .... Ik begrijp volkomen wat het gevoel was met dat volk erbij

Wel leuk en tof dat alles netjes verlopen is

- Go fly rc Starter II
- T2m Smartspy
- MPX Easy Star II
- HD-Wingcam
- BearDevil-Red (dood)
- Sports DV123SC cam
- MJX-F45
- ufo-drone-26cm
- ufo-drone-26cm met camera
- Denver WIFI cam
- Spektrum Dx6
- MPX Solius
- T2m Smartspy
- MPX Easy Star II
- HD-Wingcam
- BearDevil-Red (dood)
- Sports DV123SC cam
- MJX-F45
- ufo-drone-26cm
- ufo-drone-26cm met camera
- Denver WIFI cam
- Spektrum Dx6
- MPX Solius
-
Ivan
- Actief lid
- Berichten: 285
- Geregistreerd: 08 Feb 2013, 17:29
- Woonplaats: Torhout (Sint-Henricus)
9 berichten
• Pagina 1 van 1
Terug naar Batterijen / Laders
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast
-
- Advertisement