-
- Advertisement
Overzicht 1 jaar aan het vliegen
26 berichten
• Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Overzicht 1 jaar aan het vliegen
Volgende week ben ik 1 jaar met heli's aan het vliegen. Hierbij een kort overzicht:
ik ben altijd geïnteresseerd geweest in RC vliegen. Maar vroeger kostte dit stukken van mensen. Dus dit was eigenlijk een beetje in de vergeethoek beland. Vorig jaar kreeg ik op het werk een nieuwe collega en hij was een fanatiek heli vlieger. Dus de interesse was terug opgerakeld. Ik begon op het internet naar alle mogelijke info te zoeken en kwam zodoende op het forum terecht. Ook merkte ik dat er ondertussen voor ieder budget iets op de markt was. Ook ontdekte ik het bestaan van micros heli's. Voordat ik me in deze materie verdiept had ging ik er altijd vanuit dat dit speelgoed was.
Dus na enkele weken surfen en info opdoen wist ik ondertussen dat er CX, FP en CP heli's bestonden. In eerste instantie zou ik mij een goedkope CX heli aanschaffen om eens wat te spelen en te kijken als het mij toch wel zoveel interesseerde. Nadat mij dit overal werd afgeraden (ivm snel moe) heb ik mij een kleine FP aangeschaft (Robbe Arrow Nano = NE Solo Pro). Zoals ieder begin waren de eerste stappen moeilijk. Na enkele lipo's proberen hem in de lucht te krijgen was er toch een opgelucht gevoel toen ik in de keuken één volledige lipo kon hooveren zonder te crashen. Met deze heli heb ik dus echt de microbe te pakken gekregen. Er moest en zou beslist een echte CP heli komen. Ik heb deze heli weg gedaan na er ongeveer 3 maanden mee rond te hebben gevlogen. Ondertussen was ik ook al aan het simmen op phoenix met een geleende dx4. Toen heb ik besloten om mij een dx6i aan te schaffen. Na nog enkele maanden op de sim te hebben gezeten werd het tijd voor een nieuwe heli. Nu zijn we ondertussen al in de zomer aanbeland. Mijn voorkeur ging natuurlijk uit naar een Blade heli omdat deze BNF waren (spekrum zender). Ik was van plan een mcpx aan te schaffen omdat ik hier al veel goede dingen over gelezen en gehoord heb. Ware het niet dat er een nieuwe Blade heli werd verwacht. nl de 130x. Deze heli sprak mij eerlijk gezegd meer aan dan de mcpx. Waarom weet ik niet maar hij was in ieder geval brushless. Na even de kat uit de boom te hebben gekeken nadat deze uit was wist ik het nog niet goed. Op het internet waren de commentaren verdeeld. Van zeer goed tot zeer slecht. Inmiddels was mijn collega al met de 130x aan het vliegen en zijn input heeft de doorslag gegeven. Dus een 130x aangeschaft (en tot op de dag van vandaag nog geen spijt van --> ik weet misschien niet beter ).
Ondertussen heb ik nog een Robbe lader en balancer op de kop kunnen tikken.
Momenteel ben ik een 450 aan het (proberen) bouwen. Dit is een HK 450 pro v2 TT Fbl. Het is me eigelijk meer te doen om een gebouwd te hebben en het te leren programmeren/afstellen.
In ieder geval, men had mij gewaarschuwd dat het een verslavende hobby was, maar ik wou het niet geloven....
ik ben altijd geïnteresseerd geweest in RC vliegen. Maar vroeger kostte dit stukken van mensen. Dus dit was eigenlijk een beetje in de vergeethoek beland. Vorig jaar kreeg ik op het werk een nieuwe collega en hij was een fanatiek heli vlieger. Dus de interesse was terug opgerakeld. Ik begon op het internet naar alle mogelijke info te zoeken en kwam zodoende op het forum terecht. Ook merkte ik dat er ondertussen voor ieder budget iets op de markt was. Ook ontdekte ik het bestaan van micros heli's. Voordat ik me in deze materie verdiept had ging ik er altijd vanuit dat dit speelgoed was.
Dus na enkele weken surfen en info opdoen wist ik ondertussen dat er CX, FP en CP heli's bestonden. In eerste instantie zou ik mij een goedkope CX heli aanschaffen om eens wat te spelen en te kijken als het mij toch wel zoveel interesseerde. Nadat mij dit overal werd afgeraden (ivm snel moe) heb ik mij een kleine FP aangeschaft (Robbe Arrow Nano = NE Solo Pro). Zoals ieder begin waren de eerste stappen moeilijk. Na enkele lipo's proberen hem in de lucht te krijgen was er toch een opgelucht gevoel toen ik in de keuken één volledige lipo kon hooveren zonder te crashen. Met deze heli heb ik dus echt de microbe te pakken gekregen. Er moest en zou beslist een echte CP heli komen. Ik heb deze heli weg gedaan na er ongeveer 3 maanden mee rond te hebben gevlogen. Ondertussen was ik ook al aan het simmen op phoenix met een geleende dx4. Toen heb ik besloten om mij een dx6i aan te schaffen. Na nog enkele maanden op de sim te hebben gezeten werd het tijd voor een nieuwe heli. Nu zijn we ondertussen al in de zomer aanbeland. Mijn voorkeur ging natuurlijk uit naar een Blade heli omdat deze BNF waren (spekrum zender). Ik was van plan een mcpx aan te schaffen omdat ik hier al veel goede dingen over gelezen en gehoord heb. Ware het niet dat er een nieuwe Blade heli werd verwacht. nl de 130x. Deze heli sprak mij eerlijk gezegd meer aan dan de mcpx. Waarom weet ik niet maar hij was in ieder geval brushless. Na even de kat uit de boom te hebben gekeken nadat deze uit was wist ik het nog niet goed. Op het internet waren de commentaren verdeeld. Van zeer goed tot zeer slecht. Inmiddels was mijn collega al met de 130x aan het vliegen en zijn input heeft de doorslag gegeven. Dus een 130x aangeschaft (en tot op de dag van vandaag nog geen spijt van --> ik weet misschien niet beter ).
Ondertussen heb ik nog een Robbe lader en balancer op de kop kunnen tikken.
Momenteel ben ik een 450 aan het (proberen) bouwen. Dit is een HK 450 pro v2 TT Fbl. Het is me eigelijk meer te doen om een gebouwd te hebben en het te leren programmeren/afstellen.
In ieder geval, men had mij gewaarschuwd dat het een verslavende hobby was, maar ik wou het niet geloven....
-
de79
- Actief lid
- Berichten: 485
- Geregistreerd: 23 Jan 2012, 12:18
Awel...
Goe bezig maat
In volledige herkenning,
T.
Goe bezig maat
In volledige herkenning,
T.
Thanks for visiting my YouTube channel!
https://www.youtube.com/user/CrosstownTee
Reely Wild Hawk [upgraded with MicroJet V3]
Durafly F4U Corsair [Beautiful]
Max Thrust Riot [Trainer/Acro]
Spektrum DX6i
https://www.youtube.com/user/CrosstownTee
Reely Wild Hawk [upgraded with MicroJet V3]
Durafly F4U Corsair [Beautiful]
Max Thrust Riot [Trainer/Acro]
Spektrum DX6i
-
CrosstownTee
- Beheerder
- Berichten: 950
- Geregistreerd: 20 Jul 2012, 22:06
- Woonplaats: Elst, Brakel - Oost-Vlaanderen
Blijven gaan de79
Enne, verslavend ?
Ba nee, ik ben nog maar 2 keer gestopt en herbegonnen
Enne, verslavend ?
Ba nee, ik ben nog maar 2 keer gestopt en herbegonnen
Life is a bitch, fly away from it...
-
RSSD
- Beheerder
- Berichten: 4316
- Geregistreerd: 02 Apr 2011, 12:23
- Woonplaats: Vladslo
Toch leuk om te zien he hoe het allemaal bij elkaar ligt.
-
piper_heidsieck
- Forum Maniac
- Berichten: 1047
- Geregistreerd: 09 Apr 2012, 15:08
- Woonplaats: Oost-vlaanderen /
Waarom zoveel lipo's?
-
andreas
- Globale moderator
- Berichten: 1624
- Geregistreerd: 06 Mrt 2012, 18:03
Om gewoon heel lang te kunnen vliegen denk ik.andreas schreef:Waarom zoveel lipo's?
SAB Goblin 630 FBL met AR7200BX Kontronik Jive 80HV, Scorpion 4035-560 Savox servo's
Logo 600 SE FBL met BeastX, Kontronik Jive 80HV, Kontronik Pyro 700-45 Savox servo's
Logo 400 SE
Sponsored by http://www.hobbymaniac.nl Proud to be a Maniac!
Logo 600 SE FBL met BeastX, Kontronik Jive 80HV, Kontronik Pyro 700-45 Savox servo's
Logo 400 SE
Sponsored by http://www.hobbymaniac.nl Proud to be a Maniac!
-
maffie
- Globale moderator
- Berichten: 767
- Geregistreerd: 28 Jan 2012, 20:04
- Woonplaats: Gouda Nederland
Inderdaad. Fijn allemaal opladen en dan op het gemakje ergens gaan vliegen. Trouwens met 1 lipo vlieg je maar een minuut of 4.
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
-
de79
- Actief lid
- Berichten: 485
- Geregistreerd: 23 Jan 2012, 12:18
Dat is ook niet lang. Hoeveel mah vlieg je dan. Ik vlieg alles 3300 mah en mijn 500 vlieg ik daar 8 min. op en mijn 630 en 700 vlieg ik daar 6 min. op.de79 schreef:Inderdaad. Fijn allemaal opladen en dan op het gemakje ergens gaan vliegen. Trouwens met 1 lipo vlieg je maar een minuut of 4.
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
SAB Goblin 630 FBL met AR7200BX Kontronik Jive 80HV, Scorpion 4035-560 Savox servo's
Logo 600 SE FBL met BeastX, Kontronik Jive 80HV, Kontronik Pyro 700-45 Savox servo's
Logo 400 SE
Sponsored by http://www.hobbymaniac.nl Proud to be a Maniac!
Logo 600 SE FBL met BeastX, Kontronik Jive 80HV, Kontronik Pyro 700-45 Savox servo's
Logo 400 SE
Sponsored by http://www.hobbymaniac.nl Proud to be a Maniac!
-
maffie
- Globale moderator
- Berichten: 767
- Geregistreerd: 28 Jan 2012, 20:04
- Woonplaats: Gouda Nederland
een deel 300Mah en een deel 450Mah. 4 minuten is inderdaad erg safe. Er zit met een 450Mah na een 4 minuten hooveren nog 3.8V/cel in ongeveer. Dus ik zou er idd nog wel een minuutje of 2 mee verder kunnen denk ik.
-
de79
- Actief lid
- Berichten: 485
- Geregistreerd: 23 Jan 2012, 12:18
de79 schreef:een deel 300Mah en een deel 450Mah. 4 minuten is inderdaad erg safe. Er zit met een 450Mah na een 4 minuten hooveren nog 3.8V/cel in ongeveer. Dus ik zou er idd nog wel een minuutje of 2 mee verder kunnen denk ik.
Nou is het wel zo dat hooveren meer stroom verbruikt dan gewoon rondvliegen. Maar, 3,8 Volt per cel is inderdaad aan de hoge kant. Maar hoe meet je dat? Waarschijnlijk na het vliegen, dus in onbelastd toestand.
Wat je beter kan doen, is kijken naar je stroomverbruik. Ik weet niet of jouw lader aangeeft hoeveel mah er na het laden je lipo in is gegaan? Maar als jelader dat aangeeft, dan is dat een betere indicatie dan je lipo spanning. En met je stroom verbruik, kan je 80% uitrekenen en zo weer uitrekenen hoeveel minuten je kan vliegen.
SAB Goblin 630 FBL met AR7200BX Kontronik Jive 80HV, Scorpion 4035-560 Savox servo's
Logo 600 SE FBL met BeastX, Kontronik Jive 80HV, Kontronik Pyro 700-45 Savox servo's
Logo 400 SE
Sponsored by http://www.hobbymaniac.nl Proud to be a Maniac!
Logo 600 SE FBL met BeastX, Kontronik Jive 80HV, Kontronik Pyro 700-45 Savox servo's
Logo 400 SE
Sponsored by http://www.hobbymaniac.nl Proud to be a Maniac!
-
maffie
- Globale moderator
- Berichten: 767
- Geregistreerd: 28 Jan 2012, 20:04
- Woonplaats: Gouda Nederland
26 berichten
• Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Terug naar Algemeen Helicopters
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast
-
- Advertisement