-
- Advertisement
HOE DOET U DE PRE-FLIGHT SCHECK VAN UW RC HELICOPTER ?
10 berichten
• Pagina 1 van 1
HOE DOET U DE PRE-FLIGHT SCHECK VAN UW RC HELICOPTER ?
alle pre-check ervaringen hier welkom
-
bvwhelicopter
- Lid op training
- Berichten: 236
- Geregistreerd: 23 Sep 2012, 07:23
Waarschijnlijk te weinig volgens het zou moeten.
Ik check de servobewegingen goed, of de blades nog goed zitten en of de feathering shaft nog straks zit...
De pro's zullen hier nog wel op antwoorden
Ik check de servobewegingen goed, of de blades nog goed zitten en of de feathering shaft nog straks zit...
De pro's zullen hier nog wel op antwoorden
Life is a bitch, fly away from it...
-
RSSD
- Beheerder
- Berichten: 4316
- Geregistreerd: 02 Apr 2011, 12:23
- Woonplaats: Vladslo
@ RSSD
bedankt voor uw medewerking hieraan
ik stel mss voor deze topic maar af te sluiten
wat betreft de "pro's" : die hebben zelfs de moeite nog niet genomen om hun "pre-flight check" hier neer te pennen
mvg
bvwhelicopter
bedankt voor uw medewerking hieraan
ik stel mss voor deze topic maar af te sluiten
wat betreft de "pro's" : die hebben zelfs de moeite nog niet genomen om hun "pre-flight check" hier neer te pennen
mvg
bvwhelicopter
-
bvwhelicopter
- Lid op training
- Berichten: 236
- Geregistreerd: 23 Sep 2012, 07:23
bvwhelicopter schreef:alle pre-check ervaringen hier welkom
wss is er duidelijk geen "enkele intresse" door de "ervaren" heli-"piloten" om hier aan mee te werken,
niettemin iedereen alvast van harte bedankt !!!
-
bvwhelicopter
- Lid op training
- Berichten: 236
- Geregistreerd: 23 Sep 2012, 07:23
Er zijn altijd wel een aantal dingen die ik even snel naloop. Ik kijk of alle bedrading nog vast zit. En als de heli aangesloten is, dan loop ik alle servobewegingen even na en ik kijk of alle servo's de goede kant op corrigeren. Tenslotte let ik tijdens het optoeren nog op vreemde geluiden. En als alles dan goed is, dan is het knallen geblazen.
SAB Goblin 630 FBL met AR7200BX Kontronik Jive 80HV, Scorpion 4035-560 Savox servo's
Logo 600 SE FBL met BeastX, Kontronik Jive 80HV, Kontronik Pyro 700-45 Savox servo's
Logo 400 SE
Sponsored by http://www.hobbymaniac.nl Proud to be a Maniac!
Logo 600 SE FBL met BeastX, Kontronik Jive 80HV, Kontronik Pyro 700-45 Savox servo's
Logo 400 SE
Sponsored by http://www.hobbymaniac.nl Proud to be a Maniac!
-
maffie
- Globale moderator
- Berichten: 767
- Geregistreerd: 28 Jan 2012, 20:04
- Woonplaats: Gouda Nederland
maffie schreef:Er zijn altijd wel een aantal dingen die ik even snel naloop. Ik kijk of alle bedrading nog vast zit. En als de heli aangesloten is, dan loop ik alle servobewegingen even na en ik kijk of alle servo's de goede kant op corrigeren. Tenslotte let ik tijdens het optoeren nog op vreemde geluiden. En als alles dan goed is, dan is het knallen geblazen.
bedankt voor uw antwoord (zonder t)
-
bvwhelicopter
- Lid op training
- Berichten: 236
- Geregistreerd: 23 Sep 2012, 07:23
Wat ik doe, eerst zien dat ik zeker het juiste model heb in men zender :)
Daarna men swash en tail een bewegen en kijken of men dampers nog strak zijn als het wat kouder wordt.
Men timer resetten en opzetten dat vergeet ik nogal eens dikwijls.
Daarna men swash en tail een bewegen en kijken of men dampers nog strak zijn als het wat kouder wordt.
Men timer resetten en opzetten dat vergeet ik nogal eens dikwijls.
-
jaslhelicopters
- Globale moderator
- Berichten: 336
- Geregistreerd: 20 Nov 2011, 11:34
Checken of je ontvanger aan staat! Heb hier eens miserie met gehad in het begin! Raptor 50 starten, begint op te toeren, ik verschiet... Loop naar zender omdat ik dacht dat throttle niet op 0 stond. Blijkbaar wel, toen men euro viel wat er wellicht aan de hand was stond de heli klaar om van grond te gaan. Dan heb je dus stress!!! Uiteindelijk de romp (ecureuil) naar voor getilt door de staart op te pakken, bladen in gras en onmiddellijk onderaan de schakelaar opgezet... De enigste schade was een verse onderbroek dat vergeet ik dus nooit meer had ervoor al gevlogen en opnieuw getankt en wou gelijk terug de lucht in... Iets te snel geweest en afgeleid door moeder de vrouw die kwam vragen wat ik van frituur moest hebben
-
stanny
- Lid op training
- Berichten: 62
- Geregistreerd: 16 Jul 2013, 23:37
Het enige dat ik hier nog niet heb zien staan maar wat ik persoonlijk doe, en anderen waarschijnlijk ook. Is zodra ik het model heb geselecteerd de "throtle cut" aanzetten, om daarna pas de helikopter van stroom te voorzien.
Ik doe dit zelfs met de mcpx, en recent sinds mijn aanschaf van de DX8 ook met mijn vliegtuigen.
Daarop volgend natuurlijk de rest van de procedure als hierboven beschreven.
Enkel zijn er hier wat termen die ik nog niet heb gehoord vanwege mijn gebrek aan ervaring.
Ik doe dit zelfs met de mcpx, en recent sinds mijn aanschaf van de DX8 ook met mijn vliegtuigen.
Daarop volgend natuurlijk de rest van de procedure als hierboven beschreven.
Enkel zijn er hier wat termen die ik nog niet heb gehoord vanwege mijn gebrek aan ervaring.
-
piper_heidsieck
- Forum Maniac
- Berichten: 1047
- Geregistreerd: 09 Apr 2012, 15:08
- Woonplaats: Oost-vlaanderen /
Throttle hold zul je bedoelen?
Verstuurd van mijn GT-S5660 met Tapatalk
Verstuurd van mijn GT-S5660 met Tapatalk
-
andreas
- Globale moderator
- Berichten: 1624
- Geregistreerd: 06 Mrt 2012, 18:03
10 berichten
• Pagina 1 van 1
Terug naar Algemeen Helicopters
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten
-
- Advertisement